Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Fredag 27 April 2012 - Spokane

Klippiga Bergens orörda natur

Copyright © Bejjan888™

Vaknade upp till en solig, men kall och blåsig, dag i Spokane. Vi gick ner till Riverfront Park där Spokane River bildar ett vattenfall med olika etapper. Efter lite fotografering gick vi in till centrum och var in på Macy's och shoppade. En märkeströja och ett par märkesskor fick det bli. Det är otroligt vad mycket pengar det läggs på prislappen bara för att vi importerar kläder och skor av ett märke till Sverige. Jag betalade ungefär 300 SEK totalt för tröjan och skorna... i Sverige hade jag fått betala lite drygt 1200 SEK.
En vända in på en bokaffär fick det bli också. Intill bokaffären hade de en liten spelaffär, då menar jag inte trav och sånt, utan brädspel, kortspel och pussel mm. Jag tittade runt en stund och hittade till min glädje flera olika spel med Family Guy, den där tecknade TV-serien ni vet. Hade jag haft plats i resväskan hade det nog blivit ett köp där, men jag hejdade mig i sista stund.

Vi började bila igen längs I-90-East och korsade så småningom norra delen av Idaho. Högt uppe mitt bland bergskedjan Bitterroot Range började det snöa (igen). Ganska snart kom vi in i Montana och snön avtog ganska snabbt när vi kom ner från bergen igen. När vi närmade oss Missoula kunde vi äntligen skymta Rocky Mountains långt borta i horisonten. När vi passerade gränsen in till Montana bytte vi tidszon och förlorade en timme, så det började bli bråttom att hitta boende för natten. Vi passerade flera ställen med skyltar om "No Services" och det är jättebra att de skyltar om sånt, så man slipper leta i onödan. Tummen upp! I Deer Lodge hittade vi boende, vackert beläget och omgivet av Rocky Mountains.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
48 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
48 veckor sedan
En gråmulen dag
48 veckor sedan
Shkodër och Krujë
48 veckor sedan
Slapp dag... igen
48 veckor sedan