Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Onsdag 10 Mars 2004 - Rotorua

Kia ora, allihop!

Ar nu i Rotorua, staden med alla gejsrarna.. och saledes en massa anga som ryker overallt.. luktar inte parfym direkt..men inte sa farligt som jag trodde. Ratt skont att inte ha ngn aktivitet inbokad utan bara vandra runt stan i solskenet. I morse var vi i en maori-by, larde oss lite om kulturen, sag en traditionell konsert och at lunch i form av en hangi: typ angkokad mat ifran de varma kallorna. For min del var det potatis, pumpa, sotpotatis och kal... Kanske inte sa upphetsande.. Men ovrigt var det trevligt! Kopte en liten kiwifagel i tra och en snidad figur som ska halla onda andar borta.. Hoppas pa att de aven hjalper till att fa paketet hem i helt skick nar jag postar det.. Naval, larde oss aven lite maori glosor... varav ovanstaende halsningsfras kommer ifran. Jag kopte fyra malningar for maori-tatueringar ocksa.. sa nu ska jag kila ivag till en tatueringsaffar och rista in dem allihop.. *ler* Na... de ska ramas in pa vaggen darhemma var tanken.

Haromdagen var vi i huvudstaden Wellington.. Forsokte shoppa nya sandaler eftersom de jag hade med hemifran stinker en aning. Tror det beror pa allt sjogras vid salsimningen.. Forsokte rada bot pa problemet genom att satta dem vid flakten pa hotellet i Wellington..varpa hela rummet stank sandaler nar vi kom tillbaka efter middagen. Min rumskompis Regula, fran Schweiz, verkade inte alltfor road.. Naval, hittade tyvarr inga riktiga sandaler utan det fick bli flip-flops istallet.. Mina forsta! :-) De stinkande sandalerna fick folja med till Rotorua.. och bland alla luktande kallor kanner de nog sig ratt hemma.. Har hangt ut dem utanfor fonstret sa forhoppningsvis blir de lite luftade..

I Wellington fanns for ovrigt tva biografer med stora drakar ovanpa som var kvar sen premiaren av Sagan om Ringen.. I morgon bar det av mot Auckland dar alla som gor 12-dgrs tur lamnas av.. och sedan aterstar bara Bay of Islands innan farden gar mot Sydney igen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet