Stöd Ukraina

Tildats blogg

Söndag 28 December 2008 - San Agustin

Julsemester

05:00 den 20 december ringde väckarklockan, och jag kravlade mig upp från sängen för att få på mig kläder. Idag bar det av till Gran Canaria. Flyget tog fem timmar och tio minuter, och när vi äntligen fick resa oss, med myror i benen, möttes vi av en varm vind. Jag ska inte överdriva och säga att det var jätte varmt, för det var det inte, men det var jätte varmt jämfört med Sverige.
Väl inne på flygplatsen möttes vi av en välkänd doft, det spanska klorluktande städmedlet som så välkänt stank från alla toaletter.

• pling* "välkommen till spanien" sa sms:et vi direkt fick när vi satte på mobilerna.

Sammanlagt fick vi tre soliga dagar av sju. De soliga dagarna pressade vi så hårt vi kunde, men på de gråa blev det shopping.

Julafton, onsdag den 24:e vaknade jag med fruktansvärt ont i halsen, och jag och syrran vandrade iväg till affären och köpte tre apelsiner, en citron, och ett paket honung. Väl tillbaka till lägenheten igen pressade jag juice och gjorde te med honung i. Efter tre glas av sur äckligt juice kändes det inte bättre alls, snarare sämre, och jag la mig på soffan och tittade på spanska barnprogram.
Efter kanske en halvtimma märkte jag att jag fått feber och frös något otroligt, så jag lindade in mig i filtar. Där låg jag hela dagen tills det var dags att ta sig iväg och äta julmiddag, då fick jag ta mig samman och klä på mig.
Resten av semestern gick jag på tabletter och hostmedicin, men den sista dagen hade febern gått ner, och jag hann iaf få en dag till med sol.

Sammanlagt fick jag solat två dagar av de tre som var soliga, och jag var även sjuk hälften av resan, men ändå blev den väldigt lyckad eftersom jag fick umgås med familjen, och träffa människor som jag inte sett på väldigt länge.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

På villovägar i Europa
14 år sedan
Alanya med vännerna!
14 år sedan
Julsemester
15 år sedan