Stöd Ukraina

Annacs blogg

Lördag 23 December 2006

Jet Lagade i Singapore

Nu ar det julafton har :) klockan ar 01:08 och vi har precis vaknat...... eller Theo rattare sagt for JAG blir ju sadan att jag kan sova hela dygnet runt nar jag lider av Jet Lag. Resan gick jattebra, visst ar det langt men det ar anda faschinerande att man kan forflytta sig sa langt bara genom att sitta och ata och kolla pa film! Det enda som va lite jobbigt va stoppet i Frankfurt, dar vi pa en timme skulle forflytta oss mellan 2 terminaler med buss och tag och lopning :) + fixa boardingpass till nasta flyg samtidigt som de ropade helatiden i hogatarna att alla som skulle med flighten till Singapore OMEDELBART skulle komma till gaten. Latt stressigt ett tag men det gick bra!
Val framme stod Per och vantade pa oss, tog en taxi ( Theo kunde inte riktigt smalta att chaufforen satt pa fel sida, -ar det for vi ar pa andra sidan jorden? fragade han...) till hotellet som kanske inte riktigt levde upp till vara forvantningar, visst det ar helt ok och valdigt modernt och nytankande men trodde det skulle vara finare!
Jag tog en dusch och Per tog med sig Theo till poolen for han va SAAA badsugen kl. 21 pa kallen sedan tog vi en taxi till Holland Village dar Inger och John bor. Det ar ett jattemysigt omrade med mycket trevliga affarer och restauranger, inte alls storstadsaktigt och mest kineser. Vi at jattegoda nudlar och sedan gick vi hem en svang till John och tanterna som satt och drack grogg... Nagra timmar senare nar vi kom hem till hotellet va jag sa trott att jag knappt kunde halla ogonen oppna medans Theo va pigg som en larka. I morse gick vi ner till Singapore River och at en god frukost sen akte vi till Orchard Road och shoppade nya sandaler till Theo. Hemskt stalle med massor av folk! Och julen kommer man inte ifran har, stooooora julgranar overallt med blinkande och lassas sno. Och samma julmusik som hemma OVERALLT och jattehogt! Kanns lite absurt i denna tropiska varme... Pa tal om vadret sa ar det valdigt varmt men ingen sol i dag, mulet och regnskurar. Tydligen har det varit sa hela december och det ar ovanligt. Det pratas mycket om klimatforandringar har ocksa. Hoppas det blir battre i Thailand!!
I eftermiddags va vi och shoppade elektronik precis som man ska i Singapore, en jattefin kamera, en barbar DVD och portabla hogtalare til min Ipod blev det... for ca. 3500:- helt ok! Annars har vi tagit oss en lugn hemmakvall pa hotellet, jag har fortfarande jatteont i halsen och Theo ar lite rosslig han med. Men i morgon (eller idag kanske man ska saga) ar vi sakert battre! Da ska Theo fa bestamma hela dagen eftersom det ar julafton och det lutar nog at ett besok p[ Singapore Zoo och sen ska vi ju fira jul i Holland Village.
Theo ar jatteduktig, han tycker inte det ar sa annorlunda har sager han, forutom att man sitter pa fel sida i bilen och att toaletten pa restaurengen i gar bara va ett hal i golvet :) Innan nar vi va ute och at sa han ocksa att han tycker allt smakar samma har och det stammer faktiskt, allt smakar curry... t.o.m. aggroran i morse och Salsan pa Mex-restaurangen!
Jaha, nu vet vi inte riktigt vad vi ska hitta pa, vad gor man i Singapore kl halv tva en lordagsnatt med en pigg 6-aring? -Vad som helst utom att ga upp till rummet tycker Theo! Far val aka downtown och leta ratt pa Per & Ase som ar ute och partajar :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sista kvallen pa Phi Phi
17 år sedan
Flygproblemen losta!
17 år sedan
Att resa ensam med barn...m.m.
17 år sedan
Phi Phi
17 år sedan
Annu en dag i paradiset :)
17 år sedan