Stöd Ukraina

Annacs blogg

Söndag 7 Januari 2007

Att resa ensam med barn...m.m.

Innan vi akte va de 2 saker jag oroade mig for, att Theo skulle forsvinna och att jag skulle bli jattesjuk. Inget av dessa saker ar nagot man tanker pa nar man val ar ute. Det storsta "problemet" ar nog istallet sysselsattning. Vi vuxna nojer ju oss med att sitta och lasa en bok eller bara sitta i en solstol med en kall ol. Det gor inte en 6-aring! Jag hade laddat upp med 5 tjocka pocketbocker, ar nu nar mer an 2 tredjedelar av semestern gatt knappt halvvags i min FORSTA! Men for det mesta ar Theo pa gott humor, vissa dagar har han varit tvar och sur, langtat hem till Fritjof och julkalendern :) och jattesur och trott pa alla kineser som bara ska ta i honom helatiden! Da ar det enda som hjalper att muta med tex nagon ful leksak typ. en glasbubbla med en elefant som det snoar pa om man skakar den eller en hemsk T-skirt med en elefant som spelar fotboll! Da blir han glad igen :)
I dag foresten ar var forsta regndag. Vi skulle akt till Longbeach i dag men det kanns inte sa kul nar det regnar sa vi strosar omkring, shoppar lite och ser oss om. Ganska skont... Tror jag har skrivit det innan men det ar sa HIMLA skont har att slippa bilar och mopeder, aven om det ar mycket folk overallt sa ar det tyst och skont. Har ar det stallet dar sparen efter Tsunamin syns klart mest. Man kan inte lata bli att tanka pa och undra hur det va da nar det hande.
Nagot som jag inte langtar efter ar mojligheten att ga ut och festa pa natterna. Trots att man ser massor av mysiga och roliga utestallen overallt! I gar erbjod sig Per att vara hemma med Theo om jag ville folja med Jonny och Pontus ut men jag VILL verkligen inte, vid 22 ar jag sa trott att jag somnar. For det mesta innan Theo faktiskt! For forsta gangen kommer man vara totalt utvilad nar man kommer hem, det ar ett som ar sakert!!
Nu tycker Theo jag ar jattetrakig sa det ar bast jag slutar... (sa jag inte behover kopa nagon skitful grej till honom igen :))
Tjenis!
Dela med andra:    

Kommentarer
Libban- säger:
Hej tjejen! Man kan inte annat än att bli avundsjuk. Visst är Phi Phi ett litet paradis? Ni verkar ha haft en skön semester. Lät så trevligt när ni var hos Angelo och käkade. En mer sympatisk man får man leta efter. Är så nyfiken på hur deras lilla/lille bebis ser ut. Vet inte om det blev en tjej eller kille. Phi Phi är verkligen vårt andra hem, synd man inte kan resa dit oftare. Här hemma öser regnet ner och halv storm. Vi måste träffas och kolla lite bilder när ni kommer hem. Bamsekram Libban
Postat 2007-01-09 09:48  Anmäl
Majken säger:
hej hej! (det är elvira)
vad rolit att höra att ni har det så skönt. Fritjof längtar till theo med, och ännu mer tills han kommer hem! Den 19 jan. sa jag på C.I.S.V. läger det ska bli jätte kul!
julkalendern slutade såhär:
avsnitt 23 : Solskens orkesten och Mohamd Karat hadde blivit förgiftade när dom ätit en tårta. Musikalen var tvungen att ställa in...
Alla i staden Valleby blev jätte ledsna. Dagen efter kommer dom tillbaka som om inget hade hänt?!
De säger att dom har använt majpipa och rotfrukt = gammalt recept som hjälper mot magbesvär och klena njurar. när dom är i full gång med att öva försörs en av kulisserna... (det är kyrk-tanten men det vet inte polismästarn & alla andra). dom tror det är isprinsessans apa men dom fortsätter att öva. Då förstörs en kuliss till...? men det r inte apan.
Lasse och maja sitter i detektivbåråns källare och undersökte tårtan, den luktar inte så gott.I tårtan hittar dom en skylt på den ståg det "ne omittas solum ambulant" dom söker på datan och det visar sig vara latin - glöm ej den som vandrar ensam. Vem kan det vara?
Lasse och Maja sitter oh läser i detektiv böcer och försöker lista ut vem det är som är tjuven, DÅ knackar det på dörren...
Det var bara polismästarn, phu!
Han kommer in och ser sig omkring och dom har jätte mysit tillsammans i källarn en sor del av kvällen. När han går hem är han jätte glad och trallar och så, men då blir han kidnappad!

avsnitt 24: Det är juafton och lsse och maja ses i detektivbyrån.De ger varandra var sitt paket och båda får likadana deckar glasögon!
På teatren förberder alla julspelet, men var är polismästarn...? När Lasse och Maja kommer till teatern får de vara att polismästrn är borta och de får i uppdrag att hitta han fort!
Samtidigt i kyrkan: Kyrkmästarn pratade lite allvar med polismästarn och säger att han inte bryr sig om henne och inte låter henne vara med i julspelet och att vara med i julspelet är det hon vll mest av allt.
Folket i valleby som ska komma och titta är samlade och väntar och vänar, dom tycker det börjar bli långtråkit och reser sig ch tänker gå men dom som vill vara kvar säger åt att dom inte ska gå för det går rykten om att julspelet ska va jätte bra!
Lasse och Maja har inte en susning om vart polismästarn är, men då ringer kyrkklockorna och dom kom på att det är kyrkmästarn som "vandrar ensam".
Samtidigt visar kyrkmästarn polismästarn vad hon kan och han tycker det är utmärkt=) Men det vet inte Lasse & Maja så då fångar dom henne. Polismästarn ber dom att släppa henne genast, och säger att hon är utmärkt, perfekt, chalant!
Också börjar julspelet och det blev svängit och sukse'!!!
Ha det bra theo och så kan du se julkalendern sen när du kommer hem på svt.se
//elvira
Postat 2007-01-07 21:47  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sista kvallen pa Phi Phi
17 år sedan
Flygproblemen losta!
17 år sedan
Att resa ensam med barn...m.m.
17 år sedan
Phi Phi
17 år sedan
Annu en dag i paradiset :)
17 år sedan