Stöd Ukraina

Travelfuns blogg

Måndag 7 Januari 2013 - Jaipur

Jaipur

Huvudstaden i Radjastan och sista stoppet av golden triangel, innan vi åker vidare mot Pushkar.
Efter en lång och kall bussresa kommer vi äntligen närmare sol och värme, vilket känns underbart :-)

Efter vi checkat in på Jaipur Inn äter vi lunch på hotellets rooftop i solen. Sedan bär det av med cykelritschka till gamla stan. Dofterna av kryddkombinationerna från spicemarket ljuden från bilar, cyklar, bussar, ritchka och autoritschkas som tutar lika mycket på varandra som på en gris som går mitt i vägen tillsammans med kossorna. Människorna, färgerna. Det går inte att beskriva. Åk hit!

I kväll var vi på bollywood bio som innehöll allt en bollywoodfilm ska göra. Dans, sång, kärlek, action osv..
Salongen var fullsatt och jag säger bara det- missa inte denna bioupplevelse i Indien :-) alla hejar, sjunger och skrattar- vilken känsla!!

Efter en härlig indisk middag åkte vi till hotellet med autoritschka. Chaufför? Nej då, han satt lite brevid fram som DJ och lät oss köra lite :-) haha... Värsta disco.

I morgon ska vi promenara vidare i gamla stan och shoppa lite. Allt är så billigt. Hör köpt lite olika teer och kryddor men ska leta efter en rosa scarf och fina armband. Sedan bär det av mot middag i solnedgången vid Amber Fort och utsikt över den rosa staden. Och så borde tvätten vara klar också innan vi reser vidare :-)

Jag kan inte säga annat än att jag verkligen älskar indien!
Dela med andra:    

Kommentarer
Ziesta säger:
Kul att läsa om din resa! I min rundresa om några månader ingår tyvärr inte Jaipur.. Borde jag ta några av dagarna i Delhi och åka dit istället tycker du? :-)
Hur vanligt verkar det vara med wifi på hotellen? Kan ju vara bra att veta.. :-)
Postat 2013-01-08 17:26  Anmäl
Famlofquist säger:
Vilken resa du gör Kristin, du låter redan helt såld. följer dig med spänning. Ta hand om dig. Stor kram.
Postat 2013-01-08 07:01  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet