Stöd Ukraina

Skydiveemmas blogg

Tisdag 28 April 2009 - Irland

Irland tur och retur

Landade igår kväll på Skavsta flygplats med en härlig vecka i ryggen. Jag var på Irland med en grupp på 25 gäster och guidade dem kring Irland. Aldrig varit där innan resan så det var mycket planering och mycket att läsa på innan det begav sig. Jag hade ett härligt gäng, pigga på allt, de äldsta var kring 84 år, och de damerna orkade faktiskt mer än 75-åringarna! Vår resa började i Dublin, med besök på Jameson Whiskey Destillery, en guidad stadstur i Dublin innan vi åkte ner till Waterford. Ett besok på Kristallcentret, dock har fabriken gått i konkurs. Vidare till Cobh, den sista hamn Titanic la till vid innan färden mot NY, Cork, Cliffs of Moher, karg kustlinje, massa fåglar och framförallt väldigt blåsigt. 200 m lodräta väggar ner i Atlanten, 8 km långt. Vackert men har varit på Great Ocean Road innan, samt Madeira (där finns en väg som är 800 m hög) så tog bara några kort innan jag var nöjd. Vidare till måltid på gammalt slott, medeltidstema. My Lord och My Lady fick vi alla heta, i gruppen utsågs en kung och drottning och det var underhållning i form av harpa och sång, vackert vackert. Och god mat! Talen avlöste varandra. Kylemore Abbey klostret såg vi mellan regndropparna, och en natt i Tullamore. Incidenter? Jo, de är väl obligatoriska. Lite busskrångel och en dam som snava och bröt armen, tack och lov behövdes inget gips men trist ändå. Många minnen från veckan, bilder kommer nog så småningom.
Dela med andra:    

Kommentarer
Gullsing säger:
Det verkar vara en intressant resa till Irland. Vem är det som ordnar sådana resor? Maken jobbade i Irland för 30 år sen och vi har ofta talat om att resa dit, men det har aldrig blivit av.

Gilla
Postat 2009-04-29 19:24  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Skrynkelfria pingviner
14 år sedan
Superwoman! 5 dagar till avresa mot Kapstaden
14 år sedan
Koll eller inte?
14 år sedan
Sydafrika
14 år sedan
Tillbaka från Sarek.
14 år sedan