Stöd Ukraina

Laplanders blogg

Onsdag 8 Augusti 2007

Intensivt.

Nu är man hemkommen från resorna till fjällen igen, det har blivit tre olika trippar i år hittills, först så var jag upp en dryg vecka till Kirunafjällen där vi vandrade ca. tio mil och dessutom fiskade vi varje dag i de fina vattnen som kantade vår rutt på fjället.
Hemkommen från den resan så drog vi till Östersund där vi hade en verklig kanonhelg som vi spenderade på att starta med dotterns ponnyer på östersundstravet dessutom så fick vi en kanondag på frösö zoo med barnen också.

Väl hemmkommen från Östersund så packade vi husvagnen och drog upp till Kiruna och Nikkaluokta för att vandra till Kebnekaise där vi i dess omgivningar hade några verkligt sköna dagar innan vi tog helikoptern ( till barnens förtjusning) tillbaka till Nikkaluokta.
Efter detta så åkte vi in till Kiruna för att proviantera inför en vidare färd norr om kiruna där vi tänkte passa på att fiska litet, och vi hade ju ganska lyckat fiske så jag och min son kunde röka några fina harrar där och dessa smakade ju alldeles utmärkt på våra frukostmackor nästa dag.

Efter dessa fisketurer så åkte vi så sakteliga de 110 milen hemmåt igen och nu sitter man så här och man har börjat jobba igen så nu är man tillbaka i ekorrhjulet igen men vi har redan bestämt att vi ska dra iväg till solen i januari och då blir det troligen Gambia eller kap verde vi har inte riktigt bestämmt oss ännu.
oops nu var klockan tolv igen så då är det väl bäst att avsluta för idag och krypa till kojs antar jag.
lev gott mvh. Bosse.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vilken sommar!
13 år sedan
Fisket avslutat.
13 år sedan
Fisket avslutat.
13 år sedan
Lanzarote här kommer vi.
13 år sedan
Höstrusk.
14 år sedan