Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Tisdag 11 Augusti 2009 - Kiev
Resealbum: ASIEN 2009

Ingen hojdare

Idag anlande jag till Kievs flygplats Borispol vi 11.00 och ska vidare till Stockholm imorgon kl 6.30.

Ingen storre hit detta att vara kvar i Kiev. Ingen kan engelska och skyltar pa ryska sa jag bestamde mig att vara kvar har pa hotellet.

Skulle ocksa ata lite i restaurangen pa hotellet men ingen verkade vara intresserad av att servera trots att det fanns sex personer i salen. Efter ca 10 min bestamde jag mig for att ga till flygplatsen och ata dar men det var ingen storre hit pa forsta stallet. Hittade en vid inrikesterminalen som sag hyfsad ut men utbudet var inte det storsta. Blev en varm macka och lite strips. Blev inte heller lattare nar jag skulle betala.....hade inte deras valuta utan tillslut fick jag betala i dollar. 1 dollar ar ca 7 hryvnjan.

Finns ocksa bara ryska kanaler pa tv:n och nar det ar engelska program ar de dubbade....blir en lang dag ock kvall har. Hoppas pa att kunna somna in tidigt eftersom det blir uppstigning vid 4.30.

Nu ska det bli skont att komma hem till kara Svedala och borja jobba samt att kora igang med hockeyn.

Ha det
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Stranden Hoi An
    11 år sedan
    Nha Trang
    11 år sedan
    Battur
    11 år sedan
    Besok vid Cu Chi tunnel
    11 år sedan
    Tillbaka dar jag startade
    11 år sedan