Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Lördag 10 Augusti 2019 - Hallstahammar

Hemma som kattvakt.

Jag åkte med den ryska båten Princess Anastasia och den var som vilken finlandsbåt som helst. Restauranger och nöjesavdelningar hade kunnat vara från Silja eller Vikingbåtarna och hytterna var det heller inget fel på. Överlag en trevlig färd.

Vi var framme i Frihamnen i Stockholm på utsatt tid klockan 9.30 på tisdag morgon, men där strulade det ett tag. Rederiet släppte av alla som skulle på utflykt först, vilket gjorde att vi som skulle av här fick stå och vänta i över en timme innan vi slutligen blev avsläppta. Till slut så kom jag dock av och slapp den tryckande värmen i korridoren där man hade stått och väntat. Utanför stod Katri, min brorsons mor, och väntade på mig och vi for ut till Hasseludden för lite frukostkaffe. Jag fick sedan Joel, min brorson som jag träffade i Tbilisi, att köra mig hem till Hallstahammar. Med följde också två stycken katter som jag skall passa fram till Juli nästa år. Så nu blir det definitivt att stanna hemma över nästa vinter. Vilket jag nog i.o.f.s. tänkt göra ändå.

De här dagarna hemma har gått åt till att lära känna katterna och fixa med en del praktiska saker som tv, bredband, ställa på och besikta bil och liknande saker. Bilen, som är gammal, fick en del nedslag och jag får nog ta och göra mig av med den och skaffa något nytt. Har också hunnit med att träffa kompisar och igår hade vi en traditionell fredagsträff på kinarestaurangen. Trevligt!

Så nu är jag hemma. Även om det inte blir någon utlandsresa till vintern, så kan det nog tänkas bli en annan slags resa av. Så håll ögonen öppna så får vi se vad som händer.

Innan jag stänger igen det här albumet så några ord om "Bullen". Den står fortfarande kvar nere i Kerala hos Binu. Det har funnit en del potentiella köpare och något bud har kommit in som accepterats, men då föll det på att köparen inte fick ihop pengarna. Jag ska prata med Binu nästa vecka, då jag fått mitt bredband så får jag kanske höra några nyheter. För er som är intresserade av hur det går med den så kommer jag att lägga ut en liten blänkare när och om den blir såld.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Hejaconny:
Tack Katri!

Lycka till i Finland. Katterna hälsar.
Postat 2019-08-12 10:18  Anmäl
Hejaconny säger:
Conny du är vår hjälte ♡
Postat 2019-08-11 18:56  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan