Stöd Ukraina

Sambuca84s blogg

Söndag 6 Juli 2008 - Svenljunga

hemma igen ....

tjenare tjenare ..

då va man hemma i sverige igen, kanns både bra o lite trakigt det finns ju sa mycket mer att se o upptacka men det kommer val fler tillfallen forhoppingsvis. det var iallafall skoj o traffa familjen o kompisarna igen det e ju min forsta långresa sa nastan fyra manader e ju en ganska lång tid . har börjat jobba igen o så nu kanns gott o borja dra in lite nya pengar sa man kan planera för nästa resa . ha en lite lustig grej e ju att borja anvanda å ä ö nu igen när man skriver det e faktiskt ganska svårt...
hann ju inte skriva färdigt om los angeles sist när jag skrev så här kommer en liten uppdatering .
universal studios va ju som sagt väl värt ett besök . dagen efter vi vart där åkte vi till en stort nojesfält som heter six flag . blev en heldag där med mycket åkande o skrik ! hade kanonväder även denna dag så man kan inte klaga . provade de mesta pa six flag åkte sittande, stående, liggande, upponerpå, o alla andra tänkbara möjligheter hade en riktigt lyckad dag där det e ju barnsligt skoj med berg o dalbanor o dom e verkligen fetare i amerika än här i sveige . stället log knappt en timmes bilfärd från los angeles o höll bra pris betalade knappt 300sek for inträde o åka så mycket man ville. det e rätt bra pris för dom pengarna :)
dagen efter hoppade vi på en lokalbuss som efter en timme o några byten tog oss genom beverly hills till santa monica där vi slappade en stund på stranden innan vi tog o spanade in alla affärer o gjorde lite inköp. jag tyckte usa var ett billigt land men det beror val på att dollarn e svag just nu . spenderade hela dagen i santa monica som i mitt tycke var betydligt trevligare än hollywood som vi bodde i . dagen efter skulle vi åka hem så då blev det inte mycket gjort innan vi begav oss till flygplatsen . efter diverse kontroller signerat usa satt vi på planet till london, kandes nu som man redan var hemma . bytte ju flyg i england så det blev en del dötid där ca 7 timmar så vi tog tåget in till stan o kikade läget där jag hade ju inte vart i london innan det . efter tåget tog vi tunnelbanan till waterloo där vi gick runt langs floden o kollade på london eye, big ben ,tower bridge mm blev ju rätt intensivt att klämma så mycket av london som möjligt på typ 4 timmar men skoj . tillbaka på flygplatsen fick vi vänta lite o sen vänta ännu mer på planet innan vi lyfte men i slutändan gjorde det ingenting för vi hade medvind ända till göteborg så vi landade i tid andå :)
Dela med andra:    

Kommentarer
Jimhan säger:
Hej!
Kul att läsa om din långa resa. Visst känns det konstigt att komma hem efter en längre resa, har visserligen aldrig varit borta lika länge som du, men... Själv har jag precis avslutat en treveckors resa längs transsibiriska järnvägen och längtar redan iväg igen. Visserligen har jag inte kommit hem än, eftersom jag fortsatte direkt till Oslo från Arlanda för att sommarjobba i Norge fram till den 15 augusti.

Du verkar ha haft det riktigt trevligt i LA. Jag var själv i Kalifornien 2000 och besökte även Six Flags och minns att de hade hur många häftiga berg- och dalbanor som helst, men jag antar att de har byggt många nya sedan jag var där. De jag gillade bäst tror jag hette Superman the Escape och Goliath.

Ser fram emot att läsa om dina kommande resor.

/Jimmy
Postat 2008-07-06 22:55  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet