Stöd Ukraina

Sirapps blogg

Fredag 9 Januari 2009

Hemma

Magsjukan dröjer sig kvar så jag passar på att sitta här en stund. Nåt måste man ju sysselsätta sig med. ;-)
Resan var hur som helst helt perfekt. Förutom magsjukan då. Jag hade redan fått en släng tidigare under resan och petade då i mig imodium. Det försvann direkt. Vi tänkte att magen nu borde vara helt under kontroll och att jag inte heller behövde äta de "förebyggande" tabletterna. Det var ändå naturläkemedel, så de borde inte ha så stor betydelse. Mer besvär att behöva tänka på när man ska ta dom. Dock visade sig det ju inte vara så smart att inte ta dom heller så: VIKTIGT! Mamma och pappa tog några andra tabletter som var receptutskrivna av en bekant, men de fick inte jag ta som växer. Naturligtvis klarade sig mamma och pappa helt utan några som helst problem, dom lyckostarna.

Två veckor gick allt för fort. Första dagen känns det alltid som att man varit borta en månad - minst. Sen går det fruktansvärt fort. Vi har hunnit göra och se massor. Vi har sett teplantage, lärt oss hur man odlar kaffe, kardemumma, peppar, kanel, kakao och tusen andra kryddor. Vi har åkt risbåt på Backwaters, tittat på de kinesiska fiskenäten i Kochi, besökt massor av tempel, ridit elefanter, åkt på säkert 10 båtturer, shoppat, badat, solat och haft det bra! :-)

En liten teblomma :-)

Solnedgång från hängmattan... *längtar*

Fotografering inför nästa års julkort :-)

Mer solnedgång... det är ju så fint... Backwaters.

Bada, bada, bada!!!!! Hjärnan är helt mysko inställd. Man hinner knappt få på sig badkläder...

Fiskare i Kochi poserar glatt med exotiska fiskar. Här nån typ av hummer. Tror jag. :-)

Mamma och pappa har till min stora lycka fått blodad tand och har 5 resor i tankarna samtidigt. Jag trivs med tillvaron genom att bara lyssna :-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Strid säger:
Jag förstår att du längtar tillbaka till Indien. Indien är ett fantastiskt spännande land!
Postat 2009-08-20 23:50  Anmäl
Grekland säger:
Förutom magsjukan verkar du haft det toppen.
Postat 2009-01-10 20:34  Anmäl
Gullsing säger:
Det verkar vara en trevlig resa ni har.

Gilla
Postat 2009-01-09 17:14  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Grias Pedima
12 år sedan
Glass i stora lass
12 år sedan
Blått och vitt
12 år sedan
Riktig Semester
12 år sedan
Årets Greklandsdos
13 år sedan

Senaste bildkommentarerna

Fotobengt
Fotobengt säger om Sirapps bild "Solnedgång i Backwaters.":
Trevligt RESE-Album från INDIEN. Var själv i Indien 1987 och skulle gärna åka dit igen. men som fattig pensionär har ...
7 mars 2010 07:55
Make
Make säger om Sirapps bild "Utsikt från hängmatten...":
Du är verkligen duktig fotograf. Har du fotat sedan barnsben?
10 februari 2010 14:09
Gbenskar
Gbenskar säger om Sirapps bild "Fiskare i Kochi":
Jag tror att det här är en sorts languster.
26 mars 2009 23:59