Stöd Ukraina

Ingridhells blogg

Måndag 1 September 2008
Resealbum: Ö-luff 08

Halsning fran Leros.

Termometern i Pireaus visade pa 40 grader och jag kande hur svetten rann efter ryggen. Vi skyndade oss mot biljettluckan bara for att kunna konstatera att vi precis hade missat Delfinen ut till Agistri. Eftersom det var lordag sa var det inte sa tata turer dit ut. Vi tog den farja som gick forst tii Egina och dar fick vi vanta i tva timmar. Vi passade pa att ata och drack girigt av en iskall Mythos som lamnade blota ringar efter sej pa duken.

Agistri var sej likt. Jag har aldrig sett ett hav sa gront och frestande. Vi bodde pa Hotell Dionysos och det var en kamp varje dag att ga uppfor backen i den varmen. Puh sa varmt det var! Haret hangde i blota testar...det kandes som att ha en skinnmossa pa huvudet.

Pa onsdag morgon akte vi tillbaka till Atens flygplats dar vi motte upp med vara vanner. Inrikesflyget tog oss snabbt till Kalymnos och seedan vidare med katamaran till Leros dar vi checkade in pa Nikis.
Vi har inte gjort manga knop. Last och latat oss och atit god mat forstas.
Igar kvall tog vi taxi upp till Fortet som vakar over on. Den ar vackert belyst pa kvallarna och vi fick se on i ett varmt sken som bara en begynnande solnedgang kan ge.

Imorgon ska vi packa ihop och aka vidare mot den lilla on Lipsi...
Dela med andra:    

Kommentarer
Maitan säger:
Hej vännen!

Tack för ditt vykort. Du gav mig ett gott skratt när jag läste det där om att tvärdö p gr av backen..... :-) Nog något iknande som vi hade det i Parga. Pust o stön.....

Så himla roligt att du berättar lite här också hur ni har det.. Man är allt lite nyfiken. Ni har redan hunnit med en hel del massa verkar det som. Äta och dricka gott. Mmmm.... ja du, en iskall Mythos i värmen.... inte mycket som slår det.

Gissar att du fotograferar mycket. Ska bli spännande att få ta del av dina bilder här sedan. Det är en fröjd för ögat att se dina vackra bilder. Du är helt klart min IDOL här!

Ha en fortsatt skön resa! Hoppas lilla ön Lipsi ger er många fina minnen.

Kram Maitan
Postat 2008-09-02 16:35  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hej alla!
11 år sedan
Tack detsamma! Jag önskar ett gott nytt reseår!
12 år sedan
Rhodosresa.
12 år sedan
Dan före dan före dan...
13 år sedan
God Jul!
13 år sedan