Stöd Ukraina

Ingridhells blogg

Tisdag 27 December 2011

Tack detsamma! Jag önskar ett gott nytt reseår!

Tack för alla julhälsningar!
Det gick bara att se den första sidan med meddelanden, sen hamnade jag på mina egna skickade. Felet kommer att åtgärdas efter helgerna så därför skickar jag en hälsning så här eftersom jag inte vet vilka det var ifrån.

Det är ett bra tag sen som jag var inloggad här på RG - av olika orsaker. Det ska bli ett nytt bättre år med det!

2011 var ändå ett bra reseår som började med min vinstresa till Thailand. Den vann jag som Årets Turistinspiratör 2010.

( Många av er vet inte vem jag är eftersom jag inte varit så aktiv det senaste året mest pga div skador som gjort att jag inte suttit vid datorn så mycket.
Tidigare år var jag mer aktiv, därav vinsten! )

I maj gjorde vi vår sedvanliga tripp till Rhodos. Våren i Grekland är underbar! Vi var dock något sena.
Den finaste blomningen är några veckor tidigare med ängsblommor överallt.
Men vi hade en bra resa och bodde några dagar i en liten by i närheten av Lindos, Charaki. Rekommenderas!

I Juli åkte vi till Barcelona. Kärlek säger jag bara!
Vilken stad med sevärdheter överallt och så havet...
Jag har inte lagt in några bilder. Hade ingen bra kamera med mej eftersom det är så stor stöldrisk.
Tycker inte att jag fick en enda bra bild...Men när jag får lite distans så kanske jag ser med "andra ögon" på de som jag har.

I september så åkte vi till min älskade ö igen för 27e gången. Vad säger man om det? Visst kan man nästan misstänka att jag gillar Rhodos;)

2012 är inget bokat - ÄN.

Jag såg här på RG att det ska bli charter till bla Kalamata, Milos och Chalki.
Milos är den mest häftiga ön som jag varit till med alla färgskiftningar i bergen och alla olika stränder som finns.
Chalki har jag velat åka till många gånger men det blåser alltid så mycket och båten är liten ( om dom inte sätter in en färja nu? ) Hur som helst så är det nog en upplevelse att vara på den lilla ön och det känns surt att jag inte hunnit dit innan chartern...

Sen återuppstår Kalamata som också är en dröm.
Dit har jag varit på väg flera gånger men det har varit svårigheter att ta sej dit. Valet har fallit på mer tillgängliga ställen.
2012 är det dock planerat en tripp på Peloponessos och Kalamata.

Men innan dess så ska jag väl ha hunnit med flera resor hoppas jag...

Jag önskar alla ett gott slut på 2011 och ett Gott Nytt År 2012.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hej alla!
11 år sedan
Tack detsamma! Jag önskar ett gott nytt reseår!
12 år sedan
Rhodosresa.
12 år sedan
Dan före dan före dan...
13 år sedan
God Jul!
13 år sedan