Stöd Ukraina

Candys blogg

Måndag 14 Juli 2008

Från 44 till 6 grader och här snackar vi om sommar...med ryggskott och 500 mil i bil!

Har just kontaterat att de nästa 10 dygn kommer att vara 5-7 grader på Nordkapp och det är ju alldeles lysnade. Solade jag på mig onyttigheter i Turkiet i början av månaden så lär jag få "frostskader" sista delen. Men det är ju inte pga vädret att jag skall sätta man, barn och mig i bilen och utsätta oss för allt som kan hända på sådär en semester på ca 3 veckor och 5-600 MIL...Nej, vi skall utforska hur stora myggen är längst upp om dom inte har frusit ihjäl. Och så skall jag bevisa att minsann i vår familj får alla bestämma var semesterresan går (jag förlorade om någon undrar) Men nu är det positiva tankar mmm mmm mmm Kommer iaf bli mycket natur, och vacker natur. Det ser jag faktiskt fram emot.
Min sista dag i Kemer, mina sista minuter. Tar min resväska så käkt och slänger upp ett trapptrinn till receptionen och "knäck" säger min stackars rygg. Ryggskott för första gången i mitt liv och det gjorde/gör så satans ont. Fick mig en god "coctail" (som flygvärdinnan sa när hon kom med 3 piller) och det var tur det annars hade jag nog suttit kvar än på 16C. Jobb på måndag, visst stående och slow motion. Naprapatbesök 2 ggr föregående vecka. Jag säger det bara föda barn är ingenting jämfört med dessa besök. Har nog aldrig svurit så mycket på så kort tid. Ni som har erfar samma sak vet vad jag snackar om. Ni andra "få aldrig ryggskott". Känner mig som en 100 åring, svårt med en som alltid har turbon på.
Mitt stora bekymmer just nu är att det är måndag och lördag åker vi. Hur skall jag palla med bilen så änge stillesittande?? Läkarbesöket i dag sa Voltaren och alvedon i en skön mix samt sjukskrivning, men det sista kan kvitta så jag jobbar, Gör ju för fasan lika ont om jag är hemma eller på jobbet. Ända skillnaden på jobbet är att jag bjuder in till ett skratt när jag rör mig sakta glidande över golvet. Suck hoppas detta går över så jag kommer till Nordkapp.
Dela med andra:    

Kommentarer
Tangring säger:
Ryggskott ja, det har jag också haft men inför en bilresa sådär så tycker jag att Du ska gå till en chiropraktor, det går över på tre behandlingar, det kan jag lova Dig, ha en god tur
Postat 2008-07-16 10:22  Anmäl
Mape säger:
Vad du hittar på,ryggskott!!! Aj aj bara förnamnet,du är inte bättre än
"Cannot" som bröt benet!!!! Ta det nu lugnt,kör försiktigt,så går det säkert bra.//Kram Mabel
Postat 2008-07-15 23:16  Anmäl
Jimhan säger:
Ajaj! Det låter inget vidare med ryggskott. Hoppas du får en trevlig resa till Nordkapp och att det inte blåser alltför mycket när du kommer dit.

/Jimmy
Postat 2008-07-15 22:29  Anmäl
Gullsing säger:
Stackars dej. Ryggskott är inte att leka med. Det enda som hjälper är att vara som vanligt, hur ont det än gör, för det går över. Försök att sträcka ut ryggen så mycket du kan. Jag brukar stå upp och sträcka upp armarna i luften medan jag lutar ryggen så långt bak det går. Då brukar det knäcka till, sen känns det bättre.

Ha en trevlig resa! (Men fy, att behöva resa till kallare klimat, när man kan ha det varmt och gott) ;-)

Gilla
Postat 2008-07-14 23:42  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet