Stöd Ukraina

Amandaeufrosynes blogg

Onsdag 14 December 2016 - Maldiverna
Resealbum: Maldiverna 2016

Framme!

Våra timmar av resande är nu äntligen över och vi är framme på Maldiverna! Rättare sagt är vi på Maafushi, den första av tre öar (exklusive huvudön Malé) som vi ska besöka. Just nu är klockan 20:47 och vi ligger i sängen och funderar på att göra kväll. Det har varit ett långt dygn. Flyget från Stockholm till Istambul åkte ungefär 17:45 och vi landade 22:35. Flygningen gick väldigt bra trots att jag var nervös inför de flygningar vi hade framför oss. Väl framme i Turkiet fick vi vänta några timmar innan flyget som skulle ta oss till Maldiverna skulle avgå 04:40. Under denna tid hann vi gå omkring i på en enorm flygplats, vila en liten stund och få frågan (som jag tolkade det) "Är du gravid?"av två nunnor som inte kunde ett ord engelska när de pekade på min mage och visade tecknet "två" med fingrarna och sedan log glatt och pekade på mig och min "gravidmage" omvartannat. Klockan 14:20 lokal tid (ca 10:20 svensk tid) slog planens däck ner på landningsbanan på Maldivernas flygplats och äntligen var vi framme! Jag har aldrig gjort någon långflygning förut så det var lite spännande. Någon turbulens då och då men det gick bra. Flygningen hade dock kunnat bli ännu längre. Vi tänkte att folket som stod upp i mittgången skulle ut så vi stod fint och väntade på vår tur att kliva av planet och entra paradiset. Det visar sig att planet skulle fortsätta till Sri Lanka och vi var snabbt tvugna att gå av planet för att inte missa vår "hållplats".
Förutom att ha fått självförtroendet "ökat" av två nunnor och nästan hamnat i Sri Lanka har vi tagit oss till vår första ö och strosat runt lite. En härlig resdag egentligen! I morgon blir det mest troligt en dag ute på havet.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Guraidhoo
7 år sedan
Dagarna på Fulidhoo
7 år sedan
Fulidhoo - paradiset på jorden
7 år sedan
Maafushi
7 år sedan
Framme!
7 år sedan