Stöd Ukraina

Gbenskars blogg

Lördag 15 Mars 2008 - Knivsta

Första dagen av resten av mitt liv

Jaha, så sitter man då här som en alldeles nybakad "pensionär" och vet egentligen inte hur det känns. Igår jobbade jag sista dagen och nu ska mitt lilla företag försörja mig och ge mig och maken möjlighet att resa och spendera tiden på ett annorlunda sätt. Vi ska resa och göra allt det där som vi drömt om men aldrig haft tid till förr.
Det känns spännande och pirrigt och oroligt. Jag har längtat så till denna dagen och nu är den här och jag känner mig så velig. Det kanske bara är en helt naturlig reaktion på en stor livsförändring. Hur har andra nya pensionärer kännt sig?
Hur som helst har vi ett antal resor inplanerade den kommande tiden. I april åker vi till Rom på sex dagar. Har aldrig sett "den eviga staden" så det ska bli kul. Sedan har vi silverbröllop i maj och då åker vi till Alcudia på Mallorca på en vecka. Ving har Happy Hour varje måndag mellan kl 13-15 och där hittade vi en billigt resa till Mallis. Jag hoppas det blir precis lika vårfräsht på den fina lilla Medelhavspärlan som jag tror att det ska vara.
Sedan har vi årets riktiga långresa inplanerad i september. Då ska vi åka TransSibiriska järnvägen mellan Moskva och Peking med stopp i bl.a. Mongoliet. Sedan passar vi nog på att se en del av Kina när vi ändå är på plats innan vi flyger hem. Detaljerna i den resan är inte klara än. Sitter just nu med resehandböcker och samlar information för fullt inför bokningen. En sak är i alla fall klar och det är att vi kommer att boka tåg, flyg och hotell hemifrån.
Dela med andra:    

Kommentarer
Reseglad säger:
Grattis till första dagen av resten av mitt liv.Ni kommer att få det underbart!Tenk att få göra precis hur man själv vill.
Postat 2008-03-15 20:51  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet