Stöd Ukraina

Travelfuns blogg

Fredag 20 Mars 2009
Resealbum: Viva la Mexico

Forsta dagen!

Hej Hej!

Nu ar vi i Mexico :-)
Nar vi kom fram sa var det ju dag har, sa vi gick o lade oss ganska tidigt pa kvallen, och vaknade tidigt i dag. Nu ar klockan ca 20.37 och vi ar asatrotta...
Har tagat lokalbussen i dag (ca 20 kr per person t&r) till Tulum (entre ca 30 kr) som ligger ca 50 min harifran,
och kollat pa ruiner o fin strand pa egen hand. Riktigt mysigt!!
Sedan la vi oss pa playan har i Playa del Carmen.
Sen har vi bara tagit det lugnt o atit gott, druckit en del Corona mm... :-)

I morgon skall vi till Chizen Itza o kolla in ljusfenomenet, ormen som ringlar sig pa ruinerna vid 2 tillfallen per ar. Kul att vi matchade resan nar det intraffade. Tror typ att det hor till ett av de 7 underverken :-)
Sedan far man snorkla i en cenote pa tillbakavagen. Hittade ett riktigt bra pris med ett lokalt foretag.
42 US dollar for transfer, guide och lunch mm. Heldag.

Finns massor av grejer att gora har... Min kille vill att vi skall aka ut i djungeln med fyrhjuling o bada i en cenote,
en tur som gar harifran.
Jag vill till Xel Ha (en nationalpark med jattecool snorkling mm) och Xcaret (cool djurpark med delfiner, skoldpaddor mm man kan snorkla med etc). Sedan skulle jag vilja aka ut till korallrevet (det nast storsta i varlden, efter australiens..) Ar dock radd for alla hajar... hua bua!!

Coolt att det flyger pelikaner mm overallt...
Maten ar verkligen suveran!! Godare tacos och fajitas har jag aldrig atit!!
Kommer definitivt inte kopa lika mycket santa maria ,
utan gora sjalv i stallet...

Ser verkligen fram emot restan av dessa tva veckor!!

Nu skall vi snart ga o sova (hemma ar ju klockan typ 3, sa det kanns ju som det ar super sent..)
Forsoker halla oss vakna...

Manga stora kramar till alla!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Zune säger:
Det vattnas i munnen när jag tänker på den goda maten, Har ni hittat till Fusion nere vid stranden i Playa del Carmen? Jättegoda burritos och mysigt att sitta med en Sol eller mojito på kvällen. Ha det så mysigt!
Postat 2009-03-22 10:56  Anmäl
Lotta08 säger:
Allt låter superhärligt!
Ha det så skönt och njuuuuuuuuuuuuut...=)
Kram,
Lotta.
Postat 2009-03-21 16:00  Anmäl
Ivan säger:
Inte svårt att avundas dig när det snart är dags för er med ny dag i detta härliga land. Mycket god mat, underbara människor och hela Maya-kulturen.
Om du har möjlighet så fortsätt österut från Chichén Itzá till Merida. En härlig stad i spansk stil.
Vill du se mera maya är det sedan bara 78 km ner till Uxmal.
Kommer ni till Xcaret så går det att via Tulum och Chetumal fortsätta mot Kohunlich och Chícaná. Ytterliggare två Mayalämningar.
Det mäktigaste från Mayatiden finns i Palenque. Kanske litet för långt men ni får då också Aqua Azul som bonus.
Du skriver om korallrev. Det bästa fanns längs med Cuzumel. Den bästa driftdiving jag varit med om.
Tyvärr härjade min namne, hurricane Ivan där 2004. Förstörde en hel del av reven. Och de kommer ju inte igen så väldigt snabbt!
Ha en fortsatt fin resa. Räknar med att få se en bild av dig i en handbroderad Mayablus.
Postat 2009-03-21 15:23  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet