Stöd Ukraina

Sossas blogg

Söndag 9 Maj 2010 - Castle Rock

Försöker omvandla oss till amerikaner ;)

Japp då är vi i USA. Allt har gått bra men det var jäkligt drygt när man skulle in i USA med alla gröna kort, tullen, alla utfrågningar mm. Sen när vi bytte flyg i New York så var det lika där med alla frågor osv.
Något som fascinerade mig var att de inte ens reagerade på min insulinpump. Jag visade upp mitt intyg i ena tullen som det står att jag har diabetes och därför har massa kanyler, lanceter mm med mig.
De brydde sig knappt.
I Paris har de tagit mig åt sidan 2 ggr och undrat vad min pump har varit. Sen har de ju vaken velat talat engelska eller läsa mitt intyg som är på engelska där utan stått tre personer runt mig med nån skanner som kollat min pump så det inte vart någon "bomb vätska" eller så ;)

Igår körde Linda & Art runt oss här i Castle Rock och Denver. Det är verkligen långa avstånd mellan allt, man måste ha bil här. Visst, det går bussar och tåg in till stan men sen får du ta en taxi för att ta dig överallt.
Vi var till en mataffär igår. Där var jag i himlen när det gällde vegetarisk mat :)
Jag som oroat mig lite för vad de skulle ha för vegg.mat. Här fanns verkligen allt! Jag var helt lyrisk, köpte med mig halva affären,haha.
Sen var vi i Nordströms köpcentrum. Det var stort och dyrt. Men hittade en body shop affär där och man fick 50% på allt om man köpte en liten kort för 5dollar så det gjorde jag så gärna och shoppade loss. Det är inte varje dag man får 50% där!

Igår när vi åt middag skulle Art be bordsbön, alla vi såg ut som frågetecken och sa att det har vi aldrig gjort. "Va, har ni aldrig gjort det?" fick vi till svar..
Så här var det en liten kulturkrock eller snarare religonskrock,haha.
Och nu ska vi snart till kyrkan.. men det är Martin som ville följa med dit för att kolla hur det är så jag hänger väl på men vägrar ta nattvarden.(men både Linda och Art sa att vi gärna får stanna hemma om vi vill så vi är inte medtvingade)
Så de försöker omvandla oss till äkta amerikaner här ;)

Hörs!
Dela med andra:    

Kommentarer
Tesseli säger:
Roligt att få läsa hur ni har det därborta! :) Och att se bilderna. När jag nu var iväg, så slapp jag alla utfrågningar vid tullen konstigt nog. Inte en enda fråga ställde dom. Annat var det när jag var i New York. Är väl lite olika med det där. Vad bra att du hittade å mycket vegetarisk mat! :) Jag tänkte väl nästan att det borde finnas, då dom har det mesta :P Blev lite avundsjuk med 50% på Body Shop :) Ha det så trevligt i körkan! :P
Postat 2010-05-09 21:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Walk of fame mm
13 år sedan
Djurplågeri!
13 år sedan
Blandat
13 år sedan
Grand Canyon mm
13 år sedan
Sov dags
13 år sedan