Stöd Ukraina

Sossas blogg

Måndag 10 Maj 2010 - Castle Rock

Estes Park

Igår gjorde vi verkligen så himla mycket!
Först följde vi med Linda och Art till deras kyrka kl 8 på morgonen men vi tog inte någon nattvard iaf. Vi är ju inte kristna men lite intressant att vara med på en gudstjänst här. Programmet de delade ut i kyrkan var fullt med reklam från sponsorerna bla. pizzerior mm. Jag småskrattade lite när jag satt där i kyrkan och läste igenom gudstjänst programmet. Jag menar, massa reklam bland alla psalmer och bibelord ;)

Sen bar det av till Estes Park där de hade bokat ett bord till oss. Igår var det mors dag här i USA så alla verkade ha tagit med sig sina mammor för att fira dem :)
Det var verkligen en jättestor bufé med massa god mat! Fanns massa vegetariskt och fisk, räkor mm.
Till efterrätt så fanns det ett helt dessert bord med allt från olika glassar, strössel, kolasåser, chokladkakor, muffins, godis, kladdkakor mm. Det var helt galet! Vi var så proppmätta när vi gick därifrån! Och det bästa av allt var att mitt blodsocker låg på 4,2, det ni ;)
Men det häftigaste av allt med Stanley hotel där vi åt var att där hade de spelat in filmen The Shining!!!
Det var så coolt att vara där! Jag var helt i extas!!!!
Köpte massa grejer med mig därifrån bla. red rum kort, kort från filmen men även två par solglasögon.

Sen bar det av upp i bergen där vyerna var helt fantastiska! Det var snö högst upp och vi såg mycket rovfåglar därifrån.
Efteråt åkte vi genom parken och såg allt från älgar till jättefina små blåa fåglar.
Det var verkligen en händelsefull dag!

Just det, flera personer vi träffade på igår frågade om vi var från Tyskland,haha. De var vana med massa turister från Tyskland men inte från Sverige.

Ha det gött!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Walk of fame mm
13 år sedan
Djurplågeri!
13 år sedan
Blandat
13 år sedan
Grand Canyon mm
13 år sedan
Sov dags
13 år sedan