Stöd Ukraina

Tillylks blogg

Söndag 14 Juni 2015 - Saint Petersburg

Flyttkaos - dags att dra vidare...

Sitter mitt i kaoset och skriver några sista rader från vardagsrummet på Waterside. Bilen är halvt packad och Pontus packar resten just nu, samtidigt som Ellen avslutar frukosten och Wilma badar Märtha (hon har sand överallt sedan gårdagens besök på stranden).... Fullt kaos! Men vi brukar få ihop det tillslut, det är alltid lika skönt när man stänger dörrarna på bilen och alla är inne :)

Senaste dagarna har varit lugna. Vi laddar upp lite bilder från basebollmatchen som P var på med W och E i onsdags. De fick ju träffa en cheerleader, i glittrig blå klänning! Och de fick nästan en baseball när den sköts ut från planen. Skall be Pontus skriva lite om matchen sen.

På onsdag dag hade jag varit på bio med Wilma, Tomorrowland. Det gick bra även om hon inte förstod mycket av engelskan, den filmen bygger ju mycket på häftiga miljöer. Wilma var imponerad över att det inte bara fanns en variant av Sprite i läskmaskinen utan nio sorter (bla vanilj och Cherry).

Wilma saknar kompisarna hemma så det var en klar succe när vi fick igång ett Skype-konto till henne. Sedan dess har hon ringt till sin kompis Hanna 2-3 ggr per dag hela helgen :) Det har gjort henne riktigt gott. Man förundras över att en 9-åring kan inte bara prata utan "leka" över datorn (de har gjort ritlekar och spelat kort tom) i flera timmar. Hoppas få till ett Skypesamtal med en kompis till Ellen längre fram.

Vi skulle till stranden Passe-a-grill och titta på den "underbara solnedgången" som vi läst om i fredags kväll. Men när vi var o handlade på eftermiddagen var det sånt åskväder och regnoväder så man trodde att hela affären vi var på (typ ICA Maxi byggnad) skulle blåsa bort eller skaka sönder. När vi kom hem hade stolar flugit runt på uteplatsen här och tydligen borta vid poolen med.

Men igår, vår sista kväll här, packade vi in oss i bilen och åkte iväg. Solen går ner 20:40 cirka här och vi hade en fin sista timme innan solen sakta sjönk ner i havet... Barnen badade med sin surfingbräda i de varma vågorna och ville aldrig sluta. Märtha sprang runt runt på stranden och hade väldigt roligt åt frihetskänslan att ha så stora ytor att springa fritt på.

Nu drar vi till Orlando. Vi måste vara ute ur lägenheten inom 1 tim o 15 min, kl. 11.00, så det är dags att ta tag i det sista. Märtha sitter o tittar på Babblarna på min Iphone och barnen har börjat bråka igen...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet