Stöd Ukraina

Miffos blogg

Söndag 17 September 2006 - Thailand

fisketur idag / fishing trip today

hej igen
var ute med de tva svenskarna + en svenska och en fransman och en engelsman och fiskade och snorklade idag. forutom den thailandske fiskaren sa var det bara jag som fick fisk hehehehe.
nar vi snorklade simmade svenskan - marie - in i en manet och brande sig. hon blev chockad sa vi drog iland till ett apotek sa hon fick behandling. sen gick hon och la sig. vet inte just nu hur hon mar, hon blev i alla fall rejalt skramd av tillbudet.
fiskaren sa att vita maneter inte var farliga, sen nar hon brant sig sa gick det onda over efter fem minuter, sen efter tio minuter sen sa han att hon i alla fall inte skulle do. han blev nog lite radd han med.
skall kolla fotboll med fransmannen, svenskarna o engelsmannen nu.

hello again
where out fishing and snorkling with the two swedes + an swedish girl and an englishman and a frenchman. besides the thai fisherman i was the only one catching anything hehehehehe.
when we snorkelled the swedish girl swam into a jelly fish and got stung. she got chocked so we went ashore to a pharmacy so she could get treatment. then she got to bed. dont know right now how she is doing, at least she got really scared by the event.
the fisherman said the white jellyfishes were harmless, but when she got stung he said the pain would pass in five minutes, then in ten and after a while he assured her she wouldnt die. he got scared as well, i think.
will see the football now with the french, the english and the swedes.

truly yours

miffo
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

resfebern tilltar
12 år sedan
Bombay
15 år sedan
På torsdag e de dax igen