Stöd Ukraina

Harrieths blogg

Lördag 26 September 2009 - Machu Picchu

Ett otroligt ogonblick

Efter fyra dagars vandring kom vi slutligen fram till Machu Picchu. Vandringen var totalt 45 km och ratt sa kravande. Sarskilt andra dagn da vi forst skulle ta oss fran 3000 m till 4225 m. Det kanske inte later sa mycket men eftersom kroppen (i varje fall min) paverkas ganska mycket av den tunna luften syresatts musklerna inte pa samma satt och det varje steg pa slutet var jobbigt. Sedan var det nastan lika manga meter ner som vi skulle ta oss via trappsteg!

Hur som helst kom vi slutligen fram. Vi gick tidigt och kom fram till solporten ca 8 pa morgonen. Solen hade gatt upp men eftersom det hade regnat under natten sa lag diset tatt over dalen dar inkastaden ligger. Medan vi gick ned mot dalen oppnade sig allt och vi kunde antligen se hela harligheten. Man blev nastan tarogd.

Efter en guidad tur runt staden tog vi sedan avsked av resten av gruppen och stannade sjalva ett tag. Vid det laget hade dock platsen invaderats av 1000-tals turister sa vi kande att vi ville dra vidare
Dela med andra:    

Kommentarer
Aochb säger:
Mamma, vilken upplevelse. Återigen skulle jag vilja vara med dig och se det du fått se. Men, om jag varit det så hade jag iofs missat en trevlig kväll i nästansjö vävstuga ;) Längtar efter och älskar dig! Puss och kram från din dotter och din dotterdotter =P
Postat 2009-09-28 22:23  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Från Venedig till London
13 år sedan
Venedig
13 år sedan
I Fumane utan bil
13 år sedan
Dags att dra vidare
13 år sedan
På toppen
13 år sedan