Stöd Ukraina

Perrs blogg

Fredag 6 Oktober 2006 - Nederländerna

Enda likheten: Pierre van Hoijdoonk

Egentligen skulle jag ju plugga. Men man måste ju hålla kontakten med omvärlden också. Sitter här hemma och lyssnar på City FM Classic Rock och kollar om det kommer in några nya mejl till min mejlbox. När jag skriver det här är det fredag och vi har deadline på att få in allt material till vår rapport i kursen Player on the Internationel Market. Ikväll blir det middag hemma hos mig. Schweitsarna har bjudit in sig själva så det är bara att koka ihop nåt. Tack Malina, jag har i alla fall förrätten fixad, den där spicy tomatsoppan får det bli. Sen funderar jag på att vi tar en tur till Old Delfshaven efter middagen. Det blir nog bra det. Sen så tar man nya tag i pluggandet imorgon. Först hade jag hoppats på att spela fotboll med finska Sjömanskyrkan men deras bilar som vi brukar få skjuts till fotbollsplanen med är borta över helgen. Det var visst nåt läger i Luxemburg och dit skulle bilarna med. Det här betyder att jag inte kommer att spela fotboll på länge igen. Nästa helg är mina föräldrar här, helgen efter kommer Christer (ni som följt denna blogg såg hans medverkan i Manchesteräventyret). Ja, ja, det var en intensiv men väldigt kort fotbollskarriär för mig. Det får kanske bli en comeback sen. Det är ju populärt med comebacker.
Apropå fotboll har jag hunnit med att se ytterligare två fotbollsmatcher på stadion De Kuip, Feyenoord mot lokalkonkurrenten Excelsior och Uefacupmatchen, returen mellan Feyenoord och Lokomotiv Sofia. Slutresultat 1-0 respektive 0-0 vilket också visar vilken kvalitet matcherna höll. Feyenoord är långt ifrån den form (och har långt ifrån så bra spelare) som de hade när det vann Uefacupen 2002 (8 maj) mot Borussia Dortmund. Jan Koller spelade då i Borussia Dortmundmen det räckte inte mot ett taggat Feyenoord. Enda likheten skulle väl vara att man då som nu hade en stor bjässe på topp vid namn Pierre van Hoijdoonk.

Trodde att jag var Anglofil. Och det kanske jag är också. Gjorde ett test där man kunde vinna resa till London, och där stod det att man skulle kunna kolla vilken typ man var, om man var Anglofil, eller om man hade en annan sorts av Londonprofil. Detta på http://www.visitbritain.se Jag hade hoppats att det skulle med stora lysande bokstäver stå att jag var en äkta Anglofil.
Vad jag fick fram var att jag var profilen Livet är en fest och att jag älskade att shoppa på Oxford street (vet inte riktigt om det stämmer) och att jag älskar att sjunga med under fotbollsmatcher och att jag ser till att göra det mesta av mina resor och att jag aldrig kommer hem besviken. Hittills stämmer nog det där sista.
Och hittills är jag rätt nöjd med min resa till Rotterdam.

Läckra örhängen som City FM Classic Rock har spelat medan detta skrevs: Bland annat:
- Candy Candy, Iggy Pop tror jag
- Heart of Glass, Blondie
- At my Most Beautiful, R.E.M.
- nåt Bryan Adams-trams
- lite The Doors
- A Hard Days Night, Beatles

Vädret i Rotterdam 16 grader Celsius och regn
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet