Stöd Ukraina

Gunilla123s blogg

Lördag 21 Februari 2015 - Hué

En vandringens dag med Imperial City och Citadellet

Kulturen fortsatte även idag.
På med gympadojor och mot Citadellet och Imperial City. Idag var jag min egen guide, trots att man blir erbjuden guidning i varje gathörn. Tack, men nej tack.
Otroligt mycket att se på och inte så knölfullt med folk. Spenderade några timmar här. Besökte den fina och vackra teatern bland annat.
Har ställt mig frågan. undrar hur många tempel och pagodor jag besökt under min resa?? Ska ge mig på en sammanställning utifrån de bilder jag har. Jag blir lika fascinerad varje gång jag kommer in i ett tempel.
Avslutade besöket med the bonsai garden. Där var det tysk, skönt och avkopplande och i princip tomt. Härligt!
På kvällen tog jag en sväng ner mot floden, häftigt att se alla vietnameser som är uppklädda och fortfarande i feststämning över nyåret.
Däremot kan jag tycka det är synd att så mycket är stängt i så många dagar, det blir lite spöklikt över staden. Ska jag åka hit igen, vilket jag vill, ska jag tänka på att vara på en badort just över nyår och inte i en storstad, eftersom så mycket är just stängt. Min åsikt i alla fall.
Varit här i Hue i 3 dagar och jag tycker nog att det är tillräckligt. Har förstås inte sett allt men ändå fått en bra bild av staden och dess historia.
I morgon blir det mot huvudstaden, Hanoi
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet