Stöd Ukraina

Thomaskarlssons blogg

Lördag 15 Augusti 2009 - Egina

Egina Vinterhamn , segling är så mycket!

bEgina - Vinterhamn/b
13-19 aug.
Logg 175 Nm.
Efter några korta och trevliga skutt samt passage genom korintkanalen. Är vi framme vid slutdestinationen. Nu består dagarna av slappa (Chilla som ungdomarna säger), rusta båten för vinterförvaring, shopping, och flanerande i den mysiga staden på Egina.

Nu börjar planeringen för nästa år och orsaken till varför vi har genomfört denna transportsegling.
Andra veckan i maj 8-15 ska jag försöka ordna en fest som räcker i en vecka här nere i cykladerna, målsättningen är att hyra ett antal båtar och att vi kan ha eskadersegling mellan öarna. Med trevlig samvaro både på båtarna och i hamnarna.

Väl mött!

bSegling är så mycket!/b
Det är svårt att med några korta ord sammanfatta allt vi varit med om, lärt oss och sagt att så där ska vi inte göra nästa gång.
Någonstans runt Tyska bukten sa både Bengt och jag att inlärningskurvan är brant som en klättervägg, det får på något vis beskriva vår känsla, att vi lärt oss otroligt mycket, och detta i kombination med härlig gemenskap, utmaningar, rädsla, njutning, glädje, underbara naturupplevelser, historiska platser, matupplevelser och mysiga hamnar.

Frågar ni vad jag tyckte var bäst får ni nog tjugo svar. Resdagboken beskriver nog bäst alla våra upplevelser och dom är i så många dimensioner att dom blir svåra att rangordna.
Segling är så mycket!

En sak som både jag, Bengt och alla som rest med oss verkligen uppskattat är alla era kommentarer i dagboken, dom har verkligen varit roliga att läsa och gett oss extra energi, hoppas att jag personligen får möjlighet att tacka er för era inlägg.

Over and out, see you next year!
/Thomas
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet