Stöd Ukraina

Suss blogg

Tisdag 6 Februari 2007

Dolphin Bay, Pranburi

Nu är vi framme i värmen!!! Det är helt enkelt underbart!!! Vi blev hämtade på flygplatsen i Bankok av en trevlig äldre chaufför (nu skiter jag i åäö... det ar bara jobbigt och tar tid att trycka pa knapparna pa sidan) . Nastan fyra timmar i minibuss, utan dricksvatten vilket vi glomt att skaffa och var chaffis inte fattade att vi ville stanna till for att kopa, sa var vi har.

Dolphin Bay ar ett jattetrevligt stalle, speciellt om amn har sma barn med sig. Det ar en vag mellan hotellet och stranden, men ingen trafik alls nastan. Stranden ar visserligen inte #underbar# men OK. Det ar mycket tidvatten, mycket, vansinnigt mycket snackor, och langgrunt. Inte sa klart vatten heller, men vi badar i alla fall. Vi trivs bra. Vi har hittat billigt ol att kopa pa en bar intill, pa hotellet ar det overpriser. Men som sagt... nu ar livet toppen. Det syns redan att vi fatt lite sol pa vart vinterbleka skinn.

I morgon beger vi oss av tillnasta stalle. Det blir Ban Krut. Det ar lite skumt.. de 38 mil hit fran Suvarnabhumi kostade 2700 b, harifran till Bang Saphan vill de ha 3000b. Men jag fattar vinken.. hit vill de ha oss, men inte harifran.

Nasta rapport blir fran Ban Krut med andra ord.

Ha det gott i snon som vi hort att den falelr i Svedala :o)
Dela med andra:    

Kommentarer
Millanh säger:
Åhhhh vad härligt det låter!!! Var precis ute med Sixten, blåser lite och 10 grader kallt, men det är fint med snö också!!! Ha det och hälsa alla
Postat 2007-02-07 22:31  Anmäl
Helenah säger:
Åh vad jag är avundsjuk, nu när jag klev upp så var det -14 ute *burr*
Postat 2007-02-07 07:33  Anmäl
Marietsa säger:
Förstår att ni har det jättebra och ser fram emot rapporten från Ban Krut.
Postat 2007-02-06 20:55  Anmäl
Maran säger:
Härligt Suss, kul att få höra från dig. Att ni trivs har jag aldrig tvekat en sekund på..Ha det bäst
Postat 2007-02-06 14:39  Anmäl
Mal säger:
Ser fram emot bildbevisen :-) hälsar forumkompisen Malee
Postat 2007-02-06 12:57  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Lättja
17 år sedan
Fran Chumpon till Milky Bay
17 år sedan
Glasspingel och Rambutan i Ban Krut
17 år sedan
Ban Krut
17 år sedan
Dolphin Bay, Pranburi
17 år sedan