Stöd Ukraina

Suss blogg

Torsdag 8 Februari 2007

Ban Krut

Nu har vi landat i Ban Krut, pa resorten Baan Klang Aow. Ett dygn har vi varit har och det har varit ett positvt dygn. Jag ska forsoka beratta lite.

Hotellet: Otroligt lummigt och gront omrade. Det ar verkligen frodigt har. Personalen ar vänlig och mestadels tjejer, ratt vanligt har i Thailand faktiskt (enligt min erfarenhet). Rummen ar stora, vi har en bungis med två sovrum, och det ar ett tips om man reser med tre barn. Ta ingen extrabadd! En mobel, typ soffa, i hallen funkar jattebra for ett barn upp till kanske 12-13 ar att sova pa. Badda med ett par saronger och kanske ett badlakan. I ovrigt, rent och frasht.

Maten: Dyr, forhallandevis. Frukostbuffe ingar i priset for alla betalande (barn nummer tre far vi betala 90b per dag for). och ar ratt ordinar, men har det man brukar fa pa sadana. Vi at lunch har igar nar vi kom, och det var sma, men goda, portioner, men som sagt.. det kostade lite mer an vad jag tycker ar toppen.

Vi traffade i alla fall en valdigt trevlig familj fran Goteborg igar, de enda svenskarna i hela omradet vad det verkar. Trist nog akte de vidare till Trang i natt, vilket var synd eftersom vara smakillar hittade varandra direkt. Men av dem fick vi en hel del tips (och en valdigt bra karta). De berattade om ett litet mathak nagra 100 meter upp langs stranden mot byn Ban Krut till, The Beach tror jag det heter. Bara nagra tak med stolar och bord mellan stranden och gatan. Billigt och trevligt men ingen sarskilt lang meny. Dar at vi i gar kvall och kommer att gora samma sak ikvall. Dar ater ALLA vasterlanningar (vilket ar mest tyskar) har i omradet. I deras lilla restaurangbygnad, pa andra sidan vagen, kan man ocksa bunkra upp ol och lask.

Stranden: Lang lang, lang.. vi star pa den och tittar kilometervis till hoger: inte en manniska. Vi tittar till vanster, lika langt: inte en manniska. Sanden ar lite grovkornig men det ar rent och snyggt. Ganska hoga vagor. Och vagen ar emellan oss och stranden, men det ar fantastiskt lite trafik. Det kanns inte det minsta oroligt att lata i alla fall 11-aringen ga ensam over.

Pa tal om trafik. Hotellet lanar gratis ut cyklar, vilket ar sympatiskt, men alla ar av samma storlek och har sa klart bara handbroms. Vi gjorde nagot idag jag alltid sagt att jag aldrig ska gora i det har landet. Vi hyrde moppar. Efter tips av den trevliga familjen fran Goteborg begav vi oss av norrut och hittade ett annat hotell (namnet far jag aterkomma till.. lite glomsk nu tror jag). Vilken parla! Vi tog en broschyr, dit vill jag atervanda! Lunch for fem personer (med en synenrligen innehallsrik meny) gick pa 305b. Fantastiskt.

Vi har ocksa fatt tips om att hotellet bjuder pa en tur till templet pa berget, det tankte vi nog utnyttja i morgon.

Vad mer kan jag saga.? Ban Krut ar en jattefin ort, rekomenderas! Bilder far jag lagga in en annan gang. Har har de bra Internet-forbindelse, anslutningen kanns snabb, men deras USB-port som ar ledig kranglar. Da ids jag inte konstra.
Dela med andra:    

Kommentarer
Marietsa säger:
Hejsan!
Åh, vad det låter trevligt. Jag är så glad att vi snart kommer att vara där. Om du ser ett guesthouse som heter Siripong så får du väldigt gärna kolla in det för mig. Hur det ligger till och om det verkar OK.
Vill också hemskt gärna veta namnet på hotellet ni åt på.
Tack på förhand och ha det fortsatt bra på resan.
marie
Postat 2007-02-08 22:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Lättja
17 år sedan
Fran Chumpon till Milky Bay
17 år sedan
Glasspingel och Rambutan i Ban Krut
17 år sedan
Ban Krut
17 år sedan
Dolphin Bay, Pranburi
17 år sedan