Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Söndag 9 Juni 2019 - Alleppey

Det regnar!

Det märks verkligen att vi med stormsteg är på väg in i mosunsäsongen. Det kommer regn varje dag nu och då nedebörden faller så är det inte i några små mängder utan mycket rikligt.

Härom veckan när jag var kvar uppe i Delhi så insåg jag att jag nog hade lite tur som ej kom in i Kina via Myanmar. Jag såg nämligen då på Al Jazera att det var skyfall i de delarna jag hade kunnat befinna mig i. Stora översvämningar och bortspolade vägar är inget som jag hade trivts så värst bra med. Det räcker så bra med det regn som faller här.

Annars börjar det röra på sig lite grann härnere. Den man som motorcykeln står hos, dök upp hos oss i fredags kväll. Lite grann på lyset, men han påstod i alla fall att han hade fått ett bud på bågen. Jag är väl lite tveksam och budet var i alla fall för lågt för att jag skulle nappa på det direkt.

Binu och jag tog och besökte ett par handlare igår för att se vad de hade att säga, men de bjöd ännu sämre.

Vi får se vad som händer, men jag vill helst lämna Indien så fort som möjligt. I morgon ska vi åka iväg till registreringskontoret för att se om det fungerar att Binu säljer bågen åt mig. Blir det positivt besked därifrån så återstår att kolla med hans bank om de kan ordna med en pengaöverföring till mitt bankkonto. I sådana fall skulle jag kunna överlåta hela försäljningen till Binu och dra härifrån redan nästa vecka.

Så håll några tummar för mig, så kanske jag kan dra iväg snart på lite nya äventyr. För även om min motorcykelfärd är över och jag är på hemväg, så innebär det inte raka vägen. Några stopp på vägen hem ska det nog kunna bli.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan