Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Måndag 10 Juni 2019 - Alleppey

Det fixar sig.

Jag har alltid levt efter grundtanken att det mesta ordnar upp sig och det brukar det oftast göra också. Så även den här gången!

Binu och jag fick ett positivt svar från fordonsregistreringen. Eftersom han ändå står som registrerad ägare av bågen så är det inga som helst problem för honom att sälja den själv. Det var som vi hade trott, men här är det som alltid bäst att kolla först.

Att betala mig via bank, visade sig vara betydligt värre. Det går helt enkelt inte att göra utlandsbetalningar mellan privatpersoner härifrån. Det är bara företag som kan skicka pengar den vägen. Men efter att ha kollat några privata pengaförmedlare så fick vi ändå napp. Vi hittade ett ställe som kan sköta om den detaljen och därmed är saken biff. Binu åtar sig att sköta om försäljningen av "Bullen" åt mig och därmed kan jag lämna Indien. Dessutom har jag laddat ned "whatsapp" så vi kan hålla kontakt.

Nu på sena eftermiddagen har jag så bokat mig en flygresa iväg från Indien! Strax före tre på natten till fredag så avgår ett plan till Dubai, vilket några timmar senare följs av ytterligare en luftfärd. Var jag sedan hamnar får ni se när jag landat och inrättat mig i en ny stad och ett nytt land. Det ska bli riktigt skönt. Jag älskar det här landet och folket här, men byråkratin håller på att ta kål på mig.

Eftersom resten av min resa inte längre sker på de två hjul som den startade på, så funderade jag på om jag skulle avsluta det albumet och starta ett nytt. Men jag kör färdigt trippen på samma album.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Hisingsgatan:
conny.ahrenbark@telia.com
Postat 2019-06-12 13:13  Anmäl
Hisingsgatan säger:
Hej igen Conny.
Jag skulle behöva din mailadress.
Postat 2019-06-12 12:32  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Hisingsgatan:
Hej Saga!

Kul att du hör av dig. Vi syns snart för en matbit.

/Conny
Postat 2019-06-12 05:49  Anmäl
Hisingsgatan säger:
Hej Conny!
Jag hittade hit till slut.
Helt på egen hand. Jag har följt dig ett tag nu. Vilket tålamod du har med allt!
Postat 2019-06-11 21:19  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Kerstinboqvist:
Tack för det Björn! Vi syns troligen i slutet på augusti.

Nu ska det bli skönt att lämna Indien och se några nya länder.

MVH/Conny
Postat 2019-06-11 05:49  Anmäl
Hej!
Vad synd med Bullen men jag tycker det ska bli kul att du kommer hem snart.
Tack för det fina kortet med tåget!
Trevlig fortsatt resa! Björn
Postat 2019-06-10 20:49  Anmäl
Postis19 säger:
Inga timmar kvar. Det är slut😀
Postat 2019-06-10 20:20  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Ahhh, får den hedersplatsen i bokhyllan nu????

Men du, var inte för säker.Det är långt kvar till den 19:e ;-))
Postat 2019-06-10 19:44  Anmäl
Postis19 säger:
Det är härligt med en fatalistisk inställning till livet, som katten kommer man alltid ner på fötterna. Själv har jag gjort min ABSOLUT sista dag på kungliga trumpetfabriken, har till och med plockat hem min gamla kaffe mugg med VIK loggan.
Postat 2019-06-10 16:52  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan