Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 6 Juni 2019 - Alleppey

Sjöblöt!

När jag igår kände mig klar med mitt blogginlägg och skulle dra hem från Royal Park så höll jag på att inte ta mig därifrån. Himmelens portar stod vidöppna och det vräkte ned regn. När det blir så illa så finns det naturligtvis inga lediga tuktuks heller. De är alla bokade och upptagna. Så jag fick vackert vänta på de få lugna perioder som då och då uppenbarade sig och försöka ta mig en så lång sträcka som möjligt vid de tillfällena. Det gick väl sådär! Jag kom till slut fram, men ganska dyblöt. Jag föredrar dock den här vätan framför den svettväta jag tvingats utstå uppe i Delhi den senaste tiden. Jag var ganska trött när jag kom "hem", så det blev en tidig kväll.

Idag har jag passat på att få "Bullen" tvättad och fin. På Binu:s inrådan så körde vi iväg till en bekant till honom som säljer delar och rekvisita som passar till Royal Enfield. Han tar också in och säljer begagnade bågar och tar själv en väldigt blygsam provision. Man kan också prova att sälja den till en begagnadförsäljare, men de brukar normalt sett bjuda väldigt dåligt. Här får jag själv diskutera pris med eventuella köpare. Så vi börjar så här så får vi se hur det går.

Nationaldagen idag och det väcker naturligtvis lite hemlängtan. Ser att man hade sedvänligt firande vid Dybecksgården i Odensvi. Jag har faktiskt aldrig varit där någon gång för det firandet, men ska nog försöka att boka in det till nästa år.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Postis19 säger:
Ja, åtminstone ett pass till måndag till ? HSK är inte att räkna med i år, hoppas dom håller sig kvar. VIK ser ut att få till ett skapligt lag, på papperet i alla fall.
Postat 2019-06-08 11:02  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Ja, du hinner nog med en 3-4 pass ytterligare ska du se ;-))

Vad händer med HSK, akterseglade av Sörstafors?
Postat 2019-06-08 09:28  Anmäl
Postis19 säger:
Lycka till med försäljningen, tråkigt att behöva skriva det. Firade nationaldagen sedvanligt på skanzen trodde Rune skulle dyka upp, men han lyste med sin frånvaro. Idag vart jag inkallad under postfanorna igen, det börjar sjunga på sista versen nu. Den 19 är det definitivt slut.
Postat 2019-06-07 15:56  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Systerb:
Sedär! Då har jag redan två tänkbara platser att fira nästa år ;-))

Nåja, jag ska ta mig hem från den här resan först.

Vi syns på sensommaren/Conny
Postat 2019-06-07 11:54  Anmäl
Systerb säger:
Grattis på Nationaldagen! Vi har varit på Gammelgården och lyssnat på Ann-Britt Ryd Pettersson, Lyran och lite körsång. Det var fint väder och mycket folk. Nästa år får du hänga på. Kram
Postat 2019-06-06 23:14  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
2 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
4 veckor sedan
Stillheten.
5 veckor sedan