Stöd Ukraina

Bejjan888s blogg

Onsdag 25 September 2013 - Wyoming

Det handlar om staket...

Copyright © Bejjan888™

Frukost vid 07.30. Idag fick vi nygräddade våfflor! Mums! Idag skulle jag rida Chocolate igen. På förmiddagen var det dags för fencing igen. Vi delade upp oss för att ta ner två olika staket. Jag och min reskompis fick rida med Lance, wranglern, och vi tog ner ett staket som gick nerför en brant backe. Vi fick knyta fast stolparna på westernsadlarna på våra hästar medan Lance rullade ihop tråden. Sedan red vi iväg till andra sidan av ägorna och satte upp staketet. Det tog lång tid och på slutet blev det ganska kallt. Men det kan ha berott på att klockan var långt efter lunchdags och vi var alla hungriga.

Vi kom tillbaka till ranchen och åt lunch vid 14.15, då var man ganska hungrig kan jag lova. Vid 16.15 så gav vi oss ut på en liten ridtur igen. Den här gången turades vi om att leda gruppen. Lance gav oss helt ”fria tyglar” att rida vart vi ville. Vi var tillbaka på ranchen vid 19.00 för middag. Det var en kött-, morots- och potatisgryta. Kvällen inbjöd till ett par partier biljard. Senare på kvällen kom det två tyska tjejer till ranchen. Förhoppningsvis skulle de vara mer sociala än de tre tyska männen som inte kunde ett ord engelska.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sjuk hemlängtan
50 veckor sedan
Åter till Dubrovnik
50 veckor sedan
En gråmulen dag
50 veckor sedan
Shkodër och Krujë
50 veckor sedan
Slapp dag... igen
50 veckor sedan