Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Tisdag 5 Mars 2024 - Santiago de Chile

Dags att vinka adjö till Chile.

Nej, det var inga problem med bokningen av stället. Det var bara booking.com som visade fel uppgift på nätet. Ingen av värdfolket var hemma när jag lämnade mitt boende men värdinnan kom förbi vid flygplatsen och lämnade ett litet halssmycke som avskedspresent.

Planet avgick i tid också , vilket var tur då de stänger receptionen på mitt boende här I Barreo Italia klockan 11. Med hjälp av en taxichaufför som inte brydde sig ett dugg om hastighetsgränser så var jag där med en kvart tillgodo.

Igår måndag så tog jag mig en promenad bort till de centrala delarna och plockade ut lite pesos som jag senare i ett växlingskontor omvandlade till US-dollar. Det finns säkerligen tillgängligt på flygplatsen i Guauyqil, men det är lika bra att vara förberedd på motsatsen. Nu blir det nämligen ett återbesök på Galapagosöarna innan kosan styrs hemåt i påskveckan. Dags för lite sol och bad ett par veckor och att lära känna Laura lite bättre. Det var kvinnan jag träffade vid mitt förra besök och vi har hållit kontakten medan jag fladdrat runt i Sydamerika.

Förutom de centrala delarna av Santiago så knallade jag även bort till Sky Costanera som är den högsta byggnaden i Sydamerika med sina 300 meter. Trevligt att sitta däruppe i baren och njuta av utsikten.

Idag inget särskilt! Mest bara vandrat runt lite utan tydliga mål och bara njutit av stunden. Det slår mig att jag lyckades genomföra den här resan runt denna stora kontinent, trots de motgångar som var i början. Dels med stulet pass uppe i Colombia, vilket innebar ett uppehåll på färden i en månad. Dels med det försvunna bagaget, som bl.a. innehöll min Sydamerikaguide från lonely planet. Men det har faktiskt gått lika bra ändå. Har fått fylla på med saker efterhand och en del har man faktiskt klarat sig utan.

Men nu är det en natt kvar här och sedan ta sig ut till flygplatsen i morgon efter frukost. Mitt flyg går inte förrän 15.25 i morgon så jag har gott om tid på mig. Därför blir det lokalbuss ut, vilket är billigare än taxi. Även om det heller inte kostar skjortan.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
5 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan