Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Dags att lämna Thailand.

Lite drygt en timmes färd, med minibuss, norr om Udon Thani ligger Nong Khai som är gränsstad mot Laos. Det är en trevlig liten stad där man kan gå och begrunda den väldiga Mekongfloden som skiljer de två länderna åt. Det finns en fin strandpromenad utefter floden där thailändarna joggar eller motionerar på annat sätt. För 20-30 år sedan skulle en motionsform som joggning ha varit otänkbart för en thailändare, men nu ser man både kvinnor och män vara ute och röra på sig. Det är inte bara här i staden, jag har observerat det förut också. Själv hade jag sandalerna på mig, så jag nöjde mig med en rask promenad. Man får upp puls även då i den här värmen.

Utefter strandpromenaden så finns det också ett antal cafeer, restauranger och barer som serverar mat och dryck. Vill man som jag, spela lite biljard så finns det också gott om sådana bord. Blev en del sådant igår och jag dök väl inte ned i min säng förrän vid midnatt. Nyss varit iväg och fått mig en stadig frukost och ska snart ta en tuktuk bort till den Thai-laotiska vänskapsbron för att klara av pass och visumformaliteter ut ur ett land och in i nästa.

/Conny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan