Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Måndag 26 December 2022 - Flic en Flac

Dags att dra vidare.

Min vistelse här i Flic en Flac och på Mauritius tar slut idag. Klockan 11 i kväll lyfter planet för vidare färd österut. Utcheckning från boendet är klockan tolv så det blir många timmar att slå ihjäl här i byn och på flygplatsen.

Även om beachen här inte är så värst mycket att skryta om så har jag ändå trivts här i den lilla staden och de övriga städer jag besökt. Folket här på ön är mycket vänliga och lätta att komma till tals med. Här hälsar man på folk även om man inte känner dem och det har hänt flera gånger att folk börjar prata med en när man möts på byn. Så långt ifrån det svenska sättet man kan komma och sådant som gör resandet så härligt.

Annars så får jag konstatera att resa runt som jag gör utan alltför mycket färdiga planer om hur jag ska fortsätta min resa numera har blivit mycket besvärligt. Övernitiska flygbolag kräver alltsom oftast att man har en flygbiljett ut ur landet man ska till, vilket inte alltid ingår i mina planer. Min nästa destination är Thailand och därifrån tänker jag ta mig landvägen vidare. Så jag mailade Air Mauritius och frågade dem rakt ut om de också kräver en vidare biljett ut ur Thailand. Fick naturligtvis ett nonsenssvar om att jag borde kolla med Thailändska krav. Tre gånger skrev jag till dem och begärde ett simpelt ja eller nej på min fråga, men ungefär samma nonsens tillbaka varje gång. Nåja, jag har bokat ett par flygbiljetter i slutet på min resa så får vi se om de nöjer sig med det.
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Marita59:
Ja det borde flyta på bra, men man vet aldrig riktigt med de här bolagen numera. De har blivit övernitiska. Har nog aldrig tänkt på att man kan åka över land.
Postat 2022-12-26 12:01  Anmäl
Marita59 säger:
Hoppas du slipper biljettstrul, och att set flyter på bra. Ha det toppen
Postat 2022-12-26 11:54  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan