Stöd Ukraina

Prayermans blogg

Onsdag 11 Maj 2011

Dag 9 Onsdag

Idag hade jag en kortare biltur och målet var Los Banos där jag skulle vara med på en kvällsgudstjänst i Day3 Church. På vägen åkte jag förbi Kingsburg som skyltade med att de var en "swedish village". Jag åkte in då jag ändå skulle äta lunch snart. Det var ett samhälle på 10000 invånare och i hela centrum var det välkommen flaggor och så spelades svensk folkmusik lite lågt i bakgrunden. Jag gick runt och tittade och fotade, pratade med flera lite äldre som alla var svensk ättlingar, mest från Dalarna. Några kunde lite svenska. Det var en väldigt fridfull och skön plats.
Sen åkte jag vidare till Los Banos som är en stad som ligger mitt i ingenting, vilket invånarna berättade. Jag frågade om de hade någon karta över staden eller området, men de sa att det finns inget att se här. Staden är dock ungefär lika stor som enköping men mycket stillsam. I kyrkan var det lovsångsgudstjänst och det var ett bra möte. Innan gudstjänsten bjöd de mig på kaffe och de verkade väldigt glada att någon utifrån kom dit, att jag är pastor gjorde inte saken sämre. Jag pratade med deras pastor och hans fru innan mötet, jättetrevliga människor. Under gudstjänsten upplevde jag att jag eventuellt skulle dela något men bad att John som är deras pastor då skulle ta initiativet. I slutet tog han fram mig och berättade varför jag var där, han berättade om mina två veckor här. De ville be och välsigna mig på min resa, folk välde fram och de bad och profeterade över mig. Väldigt uppmuntrande, sen gav de mig också hela kollekten som en gåva. Hela ledningen där villa ha min facebook adress. Jag delade även lite mitt vittnesbörd och uppmuntrade dem med det, att Gud kan göra vad Han vill med oss när vi kommer till Honom. Jag delade även lite vad jag upplevt att Gud vill göra i deras församlingen. Hur som helst, en väldigt överrskande kväll, fantastiskt!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ett större Europa
10 år sedan
Söndagkväll på flygplatsen
12 år sedan
Dag 12
12 år sedan
Dag 11
12 år sedan
Dag 10 Torsdag
12 år sedan