Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Tisdag 7 Maj 2013 - San Diego

Dag 9

Checkade ut från Good Nite Inn och sa hejdå till bergen.
Hade för mig att valsafarin var på Laguna Beach så jag åkte på vinst o förlust för jag skulle sen mot San Diego.


En påminnelse så jag inte glömmer vart jag är..
Börjar vänja mig vid motorvägar så att man tom tycker dom som kör i 60 kör sakta (gränsen är 65 m/h).
Lägg märkte till hur många pilar den visar :)
Visade sig att det var inte i Laguna Beach utan Long Beach. Bara till att köra vidare mot San Diego. Virrade runt inne på småvägarna i Laguna så jag tittade på kartan i mobilen vid ett rödljus. Så hör jag bara: I shouldn't do that if I was you.
Tittar till höger och där står MC-polisen bredvid mig. Onej! Rullar ned rutan och han pratar snabb engelska så jag säger att jag är från Sverige och är lite dålig på engelska och hittar inte riktigt här. Så frågar han med lite vänligare ton vilken gata jag ska till. Säger jag ska till San Diego och han förklarar snällt vart jag skulle.
Tackade så mycket och vi körde åt varsitt håll.
Trodde jag skulle få en hjärtinfarkt, vet inte om det var för att jag var rädd för böter eller för att han var så snygg!
Trodde inte de var så strikta när man stod still vid ett långt rödljus. Well well jag körde vidare mot San Diego.
Små söta ekorreungar tiggde, kastade fram bananskalet så man får en hum om hur små de var :)
När jag satt där och väntade på ekorrarna skulle komma nära kom en drös med någons ungar som sprang framför mig och mot ekorrarna så de blev skrämda. Ungjävlar! Pappan sa till dom och ursäktade sig. It´s okej säger jag med ett falsk leende. Han blev väl rädd att jag skulle knuffa hans barn nedför slänten ;)

Kom in i San Diego och fick se hur nära flygplanen är husen innan landning :D
Har palmer precis utanför dörren.
Rummet var billigt men hade ändå mikro och kylskåp!
Fast en förklaring till att det är billigt är kanske att Mexikanska gränsen ligger 6 min härifrån.
Börjar bli smått trött på trafiken och byggnader. Längtar till naturen igen :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan