Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Måndag 6 Maj 2013 - Los Angeles

Dag 8

Efter en sovmorgon gick jag till Denny´s för att äta en god tortillakyckling/grönsaker med en annorlunda spritedrink :)
Sen var det dags att tanka för andra gången på denna resan. Kunde fortfarande inte med det här med credit o depit o alla andra knappar så jag gick in och betalade $50.
Slurp
Körde mot kändisgatan Mulholland Dr.

(Kollade på videon och fick se det var ju Civil War-reenactment!)

Ja man kände ju sig inte hemma här ibland de flotta husen.
Hade kändiskartan med mig men kollade inte vilka som bodde vart förutom till EN!
Där nere till höger någonstans bor inte mindre än Keith Urban (och Nicole Kidman då om man nu måste räkna med henne).
Fast de har ju fyra hus till så det var inte säkert dom var hemma, tyckte inte det var lönt att knacka på... ;)
Får chilla lite med honom den 18 juli istället.

Körde vidare på den krokiga vägen för att ta lite bilder.
I jakten på vyerna så skulle jag över en liten kant för att parkera. Var inte så hög kant men var en liten grop i gruset efter kanten som ställde till det. Iiiii! Ahh underredet! Glömde att jag inte körde Volvo...
Jaja Avis kollar väl inte efter repor under bilen, väl?
Nåväl, körde vidare och försökte smälta in bland kändisarna. Hade kunnat göra det om inte det hade varit en hyrbil :)
En kaktusblomma. Var såå noga med att inte röra den men likväl så får jag en tagg i armen när jag tar bilden. Lever fortfarande i alla fall :)
Efter mycket körande i små små vägar bland dyra hus hittade jag äntligen skylten.
Körde vidare mot Griffith Park och såg ännu mer dyra och lite större hus.
Så hade de stängt Griffith Observatory för det skulle vara någon kändisfest, har nog tappat bort inbjudan bara.
Handlade på någon Market. 110 kr för tre äpplen, två bananer, bröd, tandkräm, chokladmjölk och nutella.
Körde hem igen, som alla andra tydligen.
Han finns här också!
Nu ska jag fundera på morgondagen. San Diego eller inte. Vad tycker ni?
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan