Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Söndag 5 Maj 2013 - Los Angeles

Dag 7

Trodde det skulle bli en dag i hotellrummet då febern inte ger sig. Men efter ett varmt bad och frukost gav jag upp vid två och tog bilen en sväng mot Hollywood.


Tänkte att jag bara skulle kolla liiite. Ack så fel jag hade, igen.
Började med Madame Tussauds vaxdockor. Kostade $25 men det fick det vara värt.

Johnny Depp visade vägen in..
George Clooney
Rihanna
Angelina och Brad
Söta Julia Roberts.
Svenska Ingrid Bergman
Till dig Ewa :D
Robert Redford och Paul Newman
John Wayne
Clintan
Duktiga Meryl Streep
Snygga Collin Farrell *nomnom*
John Travolta
Bäste Tom Hanks
Patrick Swayze
Leonardo Dicaprio
Michael Jackson
Nådde knappt upp för att ta kort på honom..
Yippie-ki-yay
Legendaren Morgan Freeman
Världens snyggaste mörkhyade som finns, iaf när han var yngre.
Å vart har du gjort av din man Nicole? Va, va, va?? Fanns ingenstans..
Så började ju den här jakten på stjärnorna.
Tänkte bara kolla lite allmänt men så kom jag och tänka på Keith Urban. Hans stjärna måste jag ju hitta! Jotack det var ju lättare sagt än gjort. Gick o gick o gick. Köpte en sådan där uppdaterad star maps där det stod att Keith var en av de nya men när jag väl matat in $5 i maskinen och dragit ut kartan så fanns ju inte ens hälften av stjärnorna med. O ingen Keith..
Gick tills stjärnorna tog slut och gick tillbaka där jag kom ifrån.
Och när väl det hållet var slut såg jag att det fortsatte på andra sidan, men ååå. Och inte kunde jag sluta för det kunde ju inte vara många kvar. Började gå tillbaka på andra sidan gatan. Fick svänga ned till höger och där hade ju polisen spärrat av.
Men på den gatan var det ju massa stjärnor! Kunde man inte gå under avspärrningen och förklara att jag handlade i nöd? Tyvärr var polismannen inte så snyggt så det var inte värt risken..
Bara till att vända och inse att det var alldeles för många stjärnor kvar på andra gatan också. Den där lilla svängen tog fyra timmars promenad. Så bra gick det med att ta det lugnt..

Pianotrappan :)
Wonkachoklad
Svenskt igen
Där långt borta är skylten
Började skymma på väg mot bilen
Chinese Theatre
Gällde att hålla tungan rätt i mun när jag körde in. Kostade $8 för cirka fyra timmar.
På väg hem bland de mörka molnen.
Helt färdig när jag kom till rummet i vanlig ordning. Men skönt att få lite frisk luft :)
Börjar vänja mig bra vid alla filer och motorvägar. Visste ni att man får svänga höger här mot rött? Och att det inte verkar finnas någon högerregel utan den som kom först kör först.
Bara jag inte gör det när jag kommer hem sen :)
Dela med andra:    

Kommentarer
Mop säger:
Härligt att du är på g igen. :)
Postat 2013-05-06 18:03  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan