Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Lördag 4 Maj 2013 - Los Angeles

Dag 6

Tog sovmorgon då det blev så sent igår men det hjälpte inte, febern höll ett stadigt grepp. Gick 100 m för att äta frukost på McDonalds och blev helt färdig.
Kände mig duktig på engelskan när jag beställde chickenwraps with strawberry shake. Tydligen sa jag väl det för bra för sen kom följdfrågor som jag inte fattade hälften av. Man kunde tydligen välja olika på det också, ååå. Tog det som lät bäst, fick väl bli en överraskning :)

Tillbaka till hotellet för att besluta mig hur jag skulle göra med dagen. Försökte leta lite vid internet men jag somnade på studs och sov fyra timmar. Har sedan legat i sängen hela dagen.
Vid sju gick jag till byggnaden bredvid för att äta på Denny's. Blev åter igen kycklingsallad men det var lättast att få ned när man inte är hungrig.
Var kallt och mörkt när jag kom ut så det blev ett varmt bad i det slitna badkaret men ack så stora :)

Synd att jag "förlorade" en dag i LA men jag hade inte orkat ta mig någonstans. Hade absolut inte orkat koncentrera mig i trafiken. Läste föresten i Swanson's katalog att LA är USAs nästa största stad och är lika stort som Skåne! Var verkligen uppiggande när man ska bege sig till Hollywood imorgon. Håll i hatten!

Både på gott och ont har en dags vila resulterat i filosoferande. Lika jobbigt här som i Sverige att promenera bland vacker natur utan min bästa vän vid min sida.
Vet han finns med mig varje steg.
Den här resan är för honom. Min lilla Buddha...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan