Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Onsdag 8 Maj 2013 - San Diego

Dag 10

Missade att frukosten bara var öppen till klockan 9, suck. Tur jag hade köpt bröd och Nutella :)
Ställde in GPSen till hamnen i San Diego då det var dags att joina the Navy, ja för en stund i alla fall.


Steg på det pensionerade hangarfartyget USS Midway.
Tur det var pilar och försatt för annars hade jag inte hittat ut igen!
Men var är männen då? :)
Survivalkit
Hela fartyget är som en egen stad med 4104 män (nopp inga kvinnor). Så då fanns det givetvis ett fängelse ombord.
Det fanns även olika matsalar, tandläkare, frisörer och operationssalar.
Motorerna genererade 212 000 hk!
Här i motorrummet befinner sig även några av veteranerna.
Radarn
Kommunikation (gäller att koppla rätt)
Samling innan uppdrag
Är något vist med uniformer..
Statyn till vänster är efter det kända fotot av Alfred Eisenstaedt från 1945.
Massa knappar i en helikopter
Utsikt från bryggan där de ansvarar för alla starter och landningar och alla de män som är på däck.
Från bryggan
Dom tuffaste i mina ögon är dom i gul väst som duckar under vingen vid starterna!


Ja det var mäktigt att gå på det som var det största fartyget fram till 1955 på en längd av 296 m och 74 000 ton. Hon tjänstgjorde i 47 år och var med i Vietnamkriget och Operation Desert Storm.

På väg hem tänkte jag handla lite och hittade butiken La Bodega (nä inte Peppes) och sen åt jag på Denny's. Märks att man är vid sista avfarten till Mexico för här pratar alla spanska, t.o.m. till mig! Qué?
Eftersom jag har mikro köpte jag popcorn som jag ska mysa med nu framför tvn.
Så här mycket sovmorgon har jag inte haft på många år. Kanske de mörka ringarna under ögonen försvinner snart :D
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan