Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Tisdag 2 Juli 2013 - Crossville

Dag 65

Åt frukost på hotellet innan jag checkade ut och fastnade åter igen av receptionisten. Han ville bara inte sluta prata. Så undrade han om jag var i Nashville för att titta på Brenda Lee och sa hon såg bra ut när hon var yngre och jag var lik henne. Blev räddad av att telefonen ringde så jag kunde köra iväg.
Mycket att göra idag.
Vägen gick under byggnaden och där inne fanns ett parkeringshus som jag parkerade i.
Gick in i The Country Music Hall of Fame
Det började med denna klassiska gitarren.
De flesta kändisar kände man inte alls igen.
Kände dock igen Elvis, Jerry Lee Lewis och Dolly Parton.
Denna bil köpte Webb Pierce (känt för låten Honky-Tonk) för $20.000... Revolvrar som handtag och en på huven.
Elvis Solid Gold Cadillac
Lee Greenwoods jacka och annat.
Man förstår att det producerades en del bra låtar härifrån.
Nu börjar det likna något, Keith Urbans och än till låtskrivares lapp till Days Go By


De hade en hel långsida av Carrie Underwood denna sommaren men bara en gitarr av Keith!! Hallå!! Jag slår vad om att Carrie inte ens skriver sina låtar själv eller kan spela gitarr *morr*.
Men jag hittade hans stjärna i alla fall :D
Musiccenter som jag parkerade under.
Eftersom Keith brukar spela här på Grand Ole Opry körde jag inom.
Körde sen ned till Murfreesboro.
I vistiorcenter fick jag en broschyr av park ranger som berättade lite om slaget. Köpte en massa saker i shopen och när jag svarade Sweden när han i kassan frågade vart jag kom i från så hörde jag bara ett Oh! från damen bredvid. Kassören frågade om alla från Sverige kunde så bra engelska och så var det en äldre man som sa han hade varit i Stockholm och alla skandinaver kunde engelska.
När jag skulle gå ut träffade jag på park ranger igen som också undrade vart jag kom ifrån. Slutade med att jag fick karta och han visade mig bästa vägen till Gettysburg.
Tänk om alla i Sverige hade varit lika hjälpsamma.
För 150 år sedan luktade det krut och död precis på denna platsen..
Nästan 80 000 man drabbades samman i Murfreesboro i december 1862. Sydstatarna lämnade 2000 sårade och backade. Nordstatarna hade lätt kunnat följa efter och döda ännu fler men general Rosecrans valde att inte avancera längre.
Vackert landskap var det.
Titta vilken fin jordhög, behövde ju inte ens gräva för att få jord från Tennessee :)
Så här ser det ut när man tillbringar många timmar i bilen.

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan