Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Måndag 1 Juli 2013 - Nashville

Dag 64

Idag lämnade jag mina vänner och begav mig åter igen iväg ensam över slätterna. Allting här är så grönt.


När jag körde förbi Corinth fick jag se att det varit ett slag här så jag gick körde in till visitorcenter.
Hit kom de skadade sydstatarna från slaget vid Shiloh och flera hem blev sjukhus. Staden som var byggt för ett par tusen människor hade fått ta hand om tusentals soldater vilken ledde till sjukdomar, dåligt vatten som inte ens hästarna ville dricka.
Staden var en viktig strategisk stad i kriget på grund av dess järnväg och floden till Atlanten. Den 3-4 oktober 1862 kom nordstatarna och körde bort sydstatarna. Det krigades på bland annat järnvägen i staden.
Måste ha lite sand från Alabama, fick gräva med en pinne då marken var hård. Satt där under ett träd i regnet och hoppades jag var så långt ned i backen att de som körde förbi inte såg mig :)
Är ungefär som Skåne.
Körde över Tennessee River.
Fanns snäckor här, blev ett par med mig hem.
Mellan skurarna tittade solen fram och gjorde allt det gröna så vackert.
Hade tänkt mig hinna med Murfreesbro men tiden bara rann iväg, var ju därför jag körde mot Nashville nerifrån. Ringde hotellet och frågade när jag senast kunde checka in och det var dygnet runt så jag parkerade direkt inne i Nashville. Stoppade lite mynt i en automat och började vandra.
Inte van vid skyskrapor.
Mysig stad var det. Blinkade blått i varje gathörn som visade att det fanns en kamera så man kände sig liiite tryggare att gå själv på kvällen.
Var riktigt härligt att gå förbi krogarna där det sjöngs countrymusik och blinkande neonljus överallt. Och det fanns massa män i cowboyhatt :)
Hoppas jag fått till bilderna så ni kan känna stämningen.
Skylten lever upp för sitt namn.
Var inne i en skivbutik, nostalgi :) Köpte lite magneter och en cowboyskylt där det står Don't fence me in!
En stor arena.
Den vackra bron med båten där man kan festa har jag för mig.
På väg mot bilen insåg jag att jag parkerad på det mörkaste parkeringen i staden. Mellan och under två broar där kameran inte riktigt kunde se. Dessa kameror har de ju fått sätta upp av en anledning. Låste dörrarna direkt jag kom in i bilen och satte gpsen till hotellet.
Här hade dom givetvis pool och solstolar men det var ju redan kvällen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan