Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Lördag 22 Juni 2013 - Denver

Dag 55

När jag reste till USA var tanken att jag skulle hitta en ranch att arbeta på för uppehälle. Fick nummer till några rancher som jag har ringt men jag har knappast lagt manken till.
Har hela tiden varit "ska bara se" så jag har inte tagit tag i det. O sedan när jag kört förbi någon ranch har jag inte velat stanna, vet inte varför. Bara kände inte för det. En anledning var väl för att jag rest så snabbt att jag var trött, och då börja jobba hela dagarna kändes inget roligt.
En annan anledning är att de flesta rancher är gästrancher där de har turridning. Så då ska man hjälpa turister, städa rum osv. Nja det är ju inte den cowboydrömmen jag har. Visst hade det varit häftigt att hjälpa till på en amerikansk gästranch men det är ju driva kor ute på öppna landskap som alltid varit min dröm.
Jobbar gratis på en "gästranch" hemma i Sverige 2-3 ggr i veckan ändå.
Så jag tog idag beslutet att dra till Tennesse nästa vecka för att möta upp en av mina bästa vänner och kollega med hennes familj!
När väl det beslutet var taget kändes det mycket bättre då man stort sett velat runt sista tiden.
Dröjde kvar en stund på hotellet för att planera resan med vännen sen drog jag till Wild Animal Sanctuary som visst är på tv (wildanimalsanctuary.org).
Gäller hålla sig i rätt fil.
Titta Mathias vad moster Emelie tagit kort på till dig :) Finns jättemånga sådana här långa tåg här i USA!
Igår såg jag ett program om tornados där de förklarade hur man ser om tornado kan bildas i molnen. Trodde jag fått tornados på hjärnan för minsann såg det ut som här.
Men visst är det en tornado till höger om det vita huset?
Zoomade in lite på bilden. Såg i efterhand att det varit tornadovarning precis åt det hållet och hagel stora som femkronor! Så det är väldigt stor chans att jag fick se en tornado. Visste dock att jag jagade ovädret en bit innan jag svängde då det var blött där jag körde trots solsken. Så hade jag inte chattat med kollegan hade jag varit mitt i det.
Kom till Wild Animal Sanctuary där de tar hand om vilda djur från cirkusar, privatpersoner och nedlagda Zoo. Här är tigrarna för att lära känna sina nya vänner innan de släpps ihop.
Skönt att vara på tryggt avstånd :)
Några björnar som leker i vattnet.
Tigern tittade rakt på mig för det var inga andra i närheten. Undra om den såg mig som en stor köttbit? Tyckte väl att jag inte var lika fettig som de inhemska människorna, hehe.
Denna tiger tittade på björnen som gick på andra sidan staketet. Så nära men ändå så långt borta.
Fiskmåssvärm hos grizzlybjörnarna.
En stor och ensam grizzlybjörn.
Man fick fortsätta gå in i en byggnad där man såg lejonen från Bolivia.
Vargar
Från parkeringen körde man förbi björnar och tigrar :)
Det är något speciellt med vita staket.
Åt andra hållet är det oväder men jag körde tillbaka mot solen.
Ifall man glömmer vart jag är så blir man påmind för jämnan.
Mot bergen igen!
Ett djur till vid vägkanten, parkerade och tog lite bilder.
Min härliga plats var redan upptagen så jag fick gå ned mot skogen för att hitta en stenklippa att sitta på.
Blev inte lika vackert som igår.
Var dessutom kyligare och högljudda ungdomar runt omkring, suck!
På väg mot bilen var det en till som stod där och åt. Medan jag tittar på den så går den till och med en bit närmare..
Fullmåne ikväll. Har dock aldrig fått kläm på hur man tar bilder så man ser gubben på månen..

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan