Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Söndag 23 Juni 2013 - La Junta

Dag 56

Hade kollat på att ta tåget till Memphis och då via Chicago men det kostade 2400 kr och sen hade jag ändå fått hyra en ny bil. Så idag fick jag byta in min lilla Tååjåta.
Skulle hitta ett tankställe innan flygplatsen så jag körde av motorvägen men visade sig att jag körde på en ny. Åå. Fick köra av den motorvägen och kom in på något universitetområde. Hittade till slut en tankstation och kunde åter igen köra till flygplatsen.
Frågade killen om jag kunde ställa min gamla bil bredvid den nya då jag hade så mycket väskor. Så förklarade han vart jag skulle.
Kom in på kontoret, fick en ny bil och denna gången var jag minsann ingen trogen kund, fick en standard Ford Focus.
Packade in allt, satte igång gpsen och skulle köra ut från området. Varnade den för flat tire, gah! Bara till att parkera igen och byta bil!
Och så samma procedur igen. Var inne på kontoret 3 ggr och allt detta tog en halvtimme.
Min andra nya bil var också en Ford Focus men en sportmodell :P

Varför har vi så tråkiga lägenheter i Sverige?
Även i Colorado går vägarna på varandra.
På väg ned till Colorado Springs. Tog söder istället då de varnade för thunderstorm och liten risk för tornado väster ut.
Hade siktet inställt på Garden of the Gods.
Solen gick i moln, fick vänta på den igen för bättre bilder..
Mysig natur.
Var häftigt att beskåda.
Härlig utsikt, eller oj jag tappade fokus!
Fulare trappa har man ju gått på!
Var ett litet hål i bergen som solen tittade in igenom.
Här är Balanced Rock som började bildas för 60 miljoner år sedan.
En av alla dessa trafikolyckor man kör förbi.
Kör igenom Rocky Ford
Någon som inte följt lagen.
Hittade en häftig övergiven byggnad på vägen.
Kom fram till motellet lagom till åskan. Risk för thunderstorm, kollade på radarn och det var ju en prick i hela södra Colorado, det vill säga där jag var... Kom aldrig över mig och halv två på natten var det 25 grader!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan