Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Fredag 21 Juni 2013 - Denver

Dag 54

Tänkte jag skulle gå till parken och sola lite men väntade tills den starka solen var över. Packade väskan och gick ut precis lagom till solen gick i moln! Hoppades på att den skulle komma tillbaka men inte då.
Promenerade runt sjöarna istället.
Stod och tittade på gässen i vattnet när de gick upp på land och gick mot mig.
Litade inte riktigt på dom så jag gick vidare. Men så hände samma sak igen, de simmar mot mig och kommer upp på land. Sen gapade mamman så jag fick gå igen, dumma djur! Blev väl sur för att jag inte ville mata dom.
Så sprang denna lilla kaninen över vägen framför mig.
Tog ett par pauser och åt jordgubbar. Och drack vatten förstås, över 30 grader idag med.
Resten av flocken.
Var fin utsikt. Till höger om sjön ligger mitt hotell.
Bredvid denna floden finns det stigar man kan springa på. Mysigt va?
Idag fanns det hjärtan i träden. Kan behövas när man såg folk gå med sina vovvar överallt. Men jag vet min vovve vaktar mig trots jag inte ser honom.
Råkade bli en omväg tillbaka till hotellet så jag var ute i två timmar. Badade av svetten och tog sen bilen mot bergen igen för att ta kort på solnedgången. Träffade på den här.
There are always sunshine around the corner...


Stannade på en parkering längst vägen.
Och fick se denna en bit bort. Gick på vägen och tittade ned på henne. Hon tittade på mig och jag förstod att hon funderade om hon skulle fly eller stå kvar. Jag tittade in i hennes ögon och stod still. Då fortsatte hon att äta.
Hon gick närmre vägräcket och sen till vänster. Följde henne försiktigt och var nu 1,5 meter ifrån henne. Sen kom en MC och hon sprang.
Den slingriga vägen var nu ännu vackrare när solen började gå ned.
Körde till Buffalos park igen då det var bäst utsikt därifrån.
Sen stängde dom parken så jag fick köra ned till en annan parkering och gå upp igen. Den svarta saken i mitten är en kolibri :)
Satte mig på denna klippkant och njöt. Vinden var härligt varm och omvärlden helt tyst. Ja förutom mitt frenetiskta knäppande på kameran då..
Och så började skådespelet!
Mörkret började krypa välkomnade och staden började lysa upp.
Körde ned en bit för att få bättre vy utan träd. Var flera som stod här och njöt.
När jag kom tillbaka tog jag på tv:n och tittade på The Fast & The Furious 5, sämre kan man ha det :D
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan