Stöd Ukraina

Flys blogg

Söndag 31 December 2017 - Miami

Dag 3 - Ombordstigning - Nyårsafton

Gick upp vid nio. Solade på taket 30 min sen frukost. Kändes lite lyxigt, och konstigt, att ligga och sola i 26 graders värme på nyårsaftons morgon…
Tillbaka till rummet och packade det sista och därefter checkade jag ut, Taxin, som jag bokade dagen innan kom och körde mig till hamnen, där kryssningsfartygen låg på rad.
Var ute i gid tid och allt flöt på bra. När man checkade in så fick man ett typ kreditkort som var både nyckel, betalningsmedel och ID-handling ombord, så det var smart och bekvämt. Väl på båten, vilket man skulle vara 2 tim före avgång så var min hytt inte riktigt klar så jag hängde med på en kort guidad rundtur på båten – Norwegian Getaway. Därefter kollade jag in hytten. Det var en insider på 5 våningen, var faktiskt rymlig och bra och stor duschkabin. Kul med språk, på svenska heter det ju hytt och på engelska cabin, men i USA heter det stateroom… Därefter var det en obligatorisk säkerhetsövning, där man skulle gå till det samlingsställe som man tillhörde utifrån var man bodde. Det är otroligt vad folk har svårt att lyda uppmaningar. Denna övning kunde ha gått på 10 min, men tog över 30, då folk inte kunde komma i tid. Sen tog jag en fika i buffén, var mycket gott att välja på.
Kl 6 var det träff för soloresenärer, och då jag reste ensam så hakade jag på det evenemanget, vilket ju är ett + för bolaget att satsa på den målgruppen med. Då började jag också nyårsfirandet med en god drink. På träffen blev det lite diskussioner om bl a mattider, om man ville gå och äta i grupp, och vi var ca 15 personer, en hel del med många kryssningar bakom sig, men också en del blåbär som jag :-) De flesta kom från USA, Canada, England och Sverige. Efter det tog jag ytterligare en drink i en bar och sen dusch och ombyte till nyårsfirandet.
Därefter blev det spritprovning, var inte så häftigt som det låter, utan mer ett säljknep... Därefter ytterligare en drink, sen 3 rätters middag med vin. De hade 5 nyårspartyn på båten och jag var på 2 av dem. En Karibieninspererad och ett "vanligt" och båda dessa var högst upp i båten – 15/16 våningen och ute under bar himmel. Tyvärr hade de inget fyrverkeri, vilket jag sett fram emot. Var i säng redan vid 01.30.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
35 veckor sedan
Långa promenader
35 veckor sedan
Kvällen var bäst
35 veckor sedan
Avfärd
35 veckor sedan
Sista dagen
43 veckor sedan