Stöd Ukraina

Flys blogg

Lördag 30 December 2017 - Miami Beach

Dag 2 - Miami Beach

Tog en taxi till South beach vid 10. Kostade $ 26. Uber, som är stort i USA, hade kostat ca 13. Kollade upp detta, men då de bara var kontantfria, och jag hade växlat ganska mycket och var lite tveksam till säkerheten, så körde jag gammaldax taxi. När jag kom fram tog jag frukostbuffé på närmaste hotell. Därefter gick jag en runda på ocean drive, piren, beachen och hamnade av ren tur på lincoln blv. Lång gågata med mycket restauranger och butiker. Åt lunch där, sen gick jag tillbaka och hittade mer spännande. Tyvärr var det lite molnigt på förmiddagen, när jag var på beachen, men det blev soligt och fint på em – 28 grader :-) Tog en fika på en tvärgata innan jag haffade en taxi och åkte tillbaka till hotellet vid 5. Trevlig chaufför så bokade honom också till dagen efter. Kort Vila sen tog jag en dusch och gick till en restaurang i närheten. Flott men ganska dyr som det är i USA. Hotellet var också svindyrt, så jag tyckte det inte riktigt höll den klass jag förväntade mig (var dock högsäsong)
Hemma redan 10.30.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
39 veckor sedan
Långa promenader
39 veckor sedan
Kvällen var bäst
39 veckor sedan
Avfärd
39 veckor sedan
Sista dagen
47 veckor sedan