Stöd Ukraina

Emelierssels blogg

Torsdag 23 Maj 2013 - Carson City

Dag 25

Skulle köra till Virginia City när jag såg att Carson City låg innan så jag stannade vid visitorcenter.
När hon fick reda på att jag var från Sverige frågade hon vad jag jobbade med och när hon visade mig diligensen sa jag att jag tyckte om hästar. Hon frågade givetvis om det också så jag berättade att jag höll på med civil war-reenactment och var med i kavalleriet. Hon blev exalterad och gav mig massa broschyrer, kartor och en cd-skiva som man kunde höra om alla byggnader man körde förbi.
Fick till och med en sheriffstjärna så jag skulle vara säker i stan ;)
Började gå runt staden och titta på gamla hus. Här är Bliss Mansion som byggdes 1879 och var då det största och modernaste hemmet i Nevada.
Bender byggdes år 1870.
The Governor's Mansion byggdes för hela $22700 år 1909.
Här har vi huset från 1914 där den store John Wayne spelade in sin sista film "The Shootist".


Gick in i The State Capitol och möttes av ett par poliser som frågade vart jag kom ifrån och om jag skrev in mig i besöksboken. Den såg jag givetvis inte när jag gick in, vet inte vad jag tittade på :D
Sen visade polisen vart jag kunde gå.
Byggdes 1871 och beräknades väga 860 ton. Murare använde sandsten som bröts av fångar på Nevada State Prison.
Elk horn chair användes av President Theodore Roosevelt när han var på besök.
Mer gamla byggnader.
Hittade ett krigsmuseum i en byggnad från 1877.
Såg en Colt Navyrevolver som jag har likadan hemma. Fast denna var i lite bättre skick!
Synd det var så dyrt annars hade jag införskaffat ett kruthorn som jag behöver. Fanns ett kruthorn tillhörande Colt för $600! Sen tog han fram en originalsabel som jag fick titta på. Han höll visst också på med reenactment, konstiga människa :)
Imorgon bär det av till Virginia City.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 7 - 8
6 år sedan
Dag 5 - 6
6 år sedan
Dag 1 - 4
6 år sedan
Dag 83
10 år sedan
Dag 82
10 år sedan