Stöd Ukraina

Hansiaxelssons blogg

Söndag 8 Mars 2020 - Railay Beach
Resealbum: Thailand 2020

Dag 16. Railay Beach, Ao Nang.

Jaha Du, Jan Johansson. Det är väl 18 år sedan vi var här sist. Mycket är utbyggt och en fin Walking Street, med många mysiga pubar och hak, som inte fanns då.

Det finns många sätt att ta sig från Koh Lanta till Ao Nang och Railay Beach. Vi valde nog det billigaste. 550 bath.
Blev hämtade vid Casuarina i en gammal skraltig sorngtaaw. Bagaget på taket, för det skulle med fler. När vi tyckte vi var fullastade, stannade vi på ytterligare ett ställe och 2 till knöddes in.
Ner till piren i Saladan, där vi väntar på att färjan töms på folk.
Drygt 100 personer skulle jag tro, får plats.
I den här båten sitter man iallafall över vattenytan, men man ser ändå inte så mycket genom de skitiga rutorna. Det är iallafall inte fotografivänligt.

Vi drar norrut och kan se Phi Phi-öarna till vänster och Koh Jum till höger. 1 timma 45 minuter senare är vi vid Railay Beach. Några ska till Phuket, de får hoppa över till en större båt, andra ska vidare runt udden till Ao Nang.
Vi som ska iland här, blir upplockade av longtalebåtar, vilket är ett vanligt sätt här i Thailand. Ett litet konststycke att hoppa över till den.
Kommer man så här på eftermiddagen är det lågvatten, vilket medför att man inte kan komma så långt in till stranden. Det saknades 50 meter när det tog stopp. Så det är bara att hoppa i, grabba tag i sin resväska och vada iland.

Sand Sea Resort ligger precis vid stranden. Ett stort område med många bungalower och boenden. Vi får återigen en dubbelbungalow, med dörr emellan oss😀, ungefär mitt i området.
2 fina poolområdet i var sin ända av resorten. Här ska vi nog trivas😄.
(Tyvärr fungerar bara en av AC-na. Så nu ränner det omkring 2 "förståsigpåare" för att lösa detta. Tillåt mig tvivla🤔. Hoppas det ordnar sig på nå't sätt.)

Jag skulle tro att många också skulle få sig ett gott skratt, AnnBritt, om de sett oss kravla oss ur longtailbåten och ner i plurret🤣🤣🤣.

Inte för många gratisdrinkar, Mats, för Du får upp tidigt för att boka stolar....😆

Anne och Hans
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Brandlarm och flygplatskaos
35 veckor sedan
Rundvandring på Guinness
35 veckor sedan
Kilkenny Castle och Hurling
35 veckor sedan
Ring of Kerry
35 veckor sedan
Cliffs Of Moher
35 veckor sedan